• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Houston, we have a problem.

Jag var i Houston, Tx, i förenta staterna i höstas med skolan och kollade runt och gjorde ett projekt med NASA. På deras utställning med saker från rymdfärder osv så fanns det ju lite klockor, så för de som är intresserade är här ett par bilder jag tog där. Kvallen är lite sisådär ;P

Astronaut i en äldre EVA-suit med Omega Speedmaster utanpå
cwrGL54.jpg


En Speedmaster i monter, vet inte om det är en av de som varit i rymden, men man ser bandet osv.
W31Ga8k.jpg


Samma klocka med skylt
XojFRmO.jpg


En Speedmaster till på en annan sorts overall.
Czo8Gvj.jpg


Detta vart nog alla jag hade, hoppas det intresserade någon och att någon tyckte det var lite intressant i alla fall!

Här kommer dock en "bonusbild" på Saturn V ;D
zcUVedF.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ah, känns bra att ha en från -69 (hade iofs känts ännu bättre med en innan -63 men va fn) :)

Trevligt reportage!
 

par

Patek
2-Faktor
Fantastika bilder! Var på KSC förra sommaren. Verkligen något man måste se, svårt o greppa hur stor Saturn 5 är.
Om jag minns rätt är Saturn 5 det mest avancerade som någonsin tillverakts även idag.
 
Topp