• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HQ Milton, vad händer?

Patrik J

Rolex
Jacek är top notch.

Han har enormt många klockor i omlopp och jobbar väldigt mycket.

Inte kul såklart, men alla gör misstag.


Om nu säljaren är så super-duper-bra, varför tar han då inte ansvar för sitt misstag.Värdelöst, säger jag, men jag är möjligtvis bara en idiot. Han får väl ta smällen helt enkelt imho.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Klart alla kan göra misstag och visst är det mänskligt att fela.

Men att säga att man drar för stora växlar när det skiljer 5000kr i pris är väl ändå inte och ta i tycker jag. Jag skulle blivit jävlit sur och upprörd, att det sedan skulle rättfärdiga säljaren genom att han bara skickar ett mejl där han berättar om läget är väl att ta i, i min värld.

Jag håller med dom 2 föregående, om han nu är så väldans top notch och good guy så skulle han stått sitt kast och tagit smällen, än att det blir tvärs om i stället.
 

Sond

Patek
Låter ju rörigt värre. Hur bid deal det här misstaget är tycker jag avgörs av om pengar är skickade eller ej. Och några 5000 som Af Sjodahl skriver ser jag inte i tråden.

Sedan mer än ett halvår följer jag inget av de internationella forumen regelbundet, så jag har helt missat det Jocke skriver om "Just nu känns det som om det händer mycket negativt med handlare "over there" efter den senaste tidens avslöjanden." Vad har hänt?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Var det inte han som sålde en 'servad' klocka till easy rider som visade sig vara oservad? dock så stod han väl för servicen men top notch är väl att ta i?

Samma sak här, en Top Notch säljare skulle väl stå sitt kast?

Nope. Du blandar ihop med en annan. De klockor jag har köpt har alla stämt överens. Min Rootbeer började gå dåligt efter någon dag, det visade sig att en fjäder hoppat ur. In till Rob för koll, samtidigt som jag kontaktade Jacek. Han erbjöd direkt pengar tillbaka eller full ersättning för att åtgärda felet, vilket så blev. Den såldes inte som nyservad, utan "går inom cosc och trycktestad" vilket den gör och är.
Min Tudor köptes inte heller med något servicelöfte. Däremot så skickade han klockan samma dag som jag betalade, dvs innan han fått in pengarna på kontot, då jag skulle resa bort och frågade om det var möjligt.
Det går fort att som kund rasera en säljares rykte, och ofta tror jag lite eftertänksamhet och kött på benen kan vara bra innan man ropar varg.
Jag håller Jacek som en av de mer seriösa handlarna med ofta ärliga beskrivningar av klockorna, till bra priser generellt. Vet även fler som är väldigt nöjda med honom. Ni som tycker det stinker, bilda inte er uppfattning från en(!) missnöjd lirare.
 

JayJay

Rolex
Jacek emailade och förklarade uppstådd situation. Vad är det folk blir så upprörda över och drar i för stora växlar för?
Jacek är top notch.

Han har enormt många klockor i omlopp och jobbar väldigt mycket.

Inte kul såklart, men alla gör misstag.
Misstag sker, visst. Då står man för dom. Har ett avtal ingåtts ska det fullföljas. I det här fallet tycker jag smällen blir bra mkt större för köparen än säljaren som uppenbarligen omsätter ganska ansenliga belopp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
On T:
Vi vet ju fortfarande inte hur mycket priset skiljer från innan så hur ska vi veta hur berättigad surheten är? Han kanske får Box+papper för 500kr. :)

Kan ju även tycka att amplituden borde framgå i samtliga hans annonser eftersom vi vet att "går inom COSC" inte betyder ett skvatt.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hände mig med en 1680 som jag väntade på. Jacek sa att den var på service och skulle bli klar om 6 dagar. 6 dagar senare mailar jag honom och klockan hade tyvärr blivit såld...tråkigt men sånt som händer antar jag.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
On T:
Vi vet ju fortfarande inte hur mycket priset skiljer från innan så hur ska vi veta hur berättigad surheten är? Han kanske får Box+papper för 500kr. :)

Kan ju även tycka att amplituden borde framgå i samtliga hans annonser eftersom vi vet att "går inom COSC" inte betyder ett skvatt.

Som jag fattade köparen så förhandlades priset till runt 40k inkl service. Så det handlar inte om 5k nej.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Överraskad att höra från flera håll att samma klocka blivit såld flera gånger. Detta hände även mig vid mitt förra inköp från nämnda handlare.

För min del så löste det sig väldigt bra eftersom jag erbjöds en motsvarande klocka i bättre skick än den jag ursprungligen köpte eller full återbetalning till mitt konto. Jag valde det första alternativet och fick sist och slutligen hem en mycket fin klocka till vad jag anser ett bra pris. Kommunikationen med säljaren var mycket bra under hela processen och han var väldigt tillmötesgående och beklagade djupt deras misstag.

Det som förvånar mig är att det verkar vara rätt vanligt att samma klocka säljs online och i deras fysiska affär innan klockan hinner skickas iväg till den första köparen. Efter ett antal sådana här misstag borde de ju se över sina rutiner.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Köpt en klocka från Jacek utan problem

Kan ha viss förståelse för om han säljer en klocka direkt i butiken (cash i handen) jmf en okänd internet-köpare som säger "jag tar den" (är nog x%bortfall till de som verkligen sätter in pengarna). Är väl bara att kolla efter hur det funkar här på KoS, många som ropar "tar den" och sen går under jorden....
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Varför detta lismande för en storsäljare på andra sidan pölen? Du är som säljare aldrig bättre än din senaste affär.

Skitsnack.

Och vadå andra sidan pölen? Vad har det med saken att göra?

Jag mailade Jacek för att fråga vad som hade hänt, och enligt honom så var ingen deal klar. Killen på TTT ville se insidan av klockan samt fler bilder.
När han upptäckte att klockan hade b&p så erbjöd han sig att fixa en liknande pjäs utan papper till ett bra pris.

Men visst, man kan ju hänga säljaren högt utan att ha bådas del av storyn.

Jag håller Jacek som en av de mer seriösa handlarna med ofta ärliga beskrivningar av klockorna, till bra priser generellt. Vet även fler som är väldigt nöjda med honom. Ni som tycker det stinker, bilda inte er uppfattning från en(!) missnöjd lirare.

Precis.
 

Sond

Patek
Skitsnack.

Och vadå andra sidan pölen? Vad har det med saken att göra?

Jag mailade Jacek för att fråga vad som hade hänt, och enligt honom så var ingen deal klar. Killen på TTT ville se insidan av klockan samt fler bilder.
När han upptäckte att klockan hade b&p så erbjöd han sig att fixa en liknande pjäs utan papper till ett bra pris.

Men visst, man kan ju hänga säljaren högt utan att ha bådas del av storyn.



Precis.

Det var lite det där jag var orolig för. Har pengar gått iväg tycker jag det är en sak. Men under diskussioner om ett objekt så kan å klart både säljare och köpare ändra sig.

Dessutom stämmer inte tesen att man inte är bättre än sin sista affär. Dels handlar det om att det kan stå 100-1 i goda vs dålia affärer. Och dels handlar det om hur en säljare hanterar/justerar en affär som gått snett.

Ytterligare en fundering som jag hade var det som Jocke skriver på TTT att det var mycket strul. Vad menar han med det?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det var lite det där jag var orolig för. Har pengar gått iväg tycker jag det är en sak. Men under diskussioner om ett objekt så kan å klart både säljare och köpare ändra sig.

Dessutom stämmer inte tesen att man inte är bättre än sin sista affär. Dels handlar det om att det kan stå 100-1 i goda vs dålia affärer. Och dels handlar det om hur en säljare hanterar/justerar en affär som gått snett.

Ytterligare en fundering som jag hade var det som Jocke skriver på TTT att det var mycket strul. Vad menar han med det?

Förmodligen att Mulholland åkt dit.

Låter som den svenska "allt luktar bajs utanför gränserna"-mentaliteten.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Att samma klocka säljs två ggr är kanske inte konstigt då dem är flera som "kränger".
Har själv jobbat på aftonbladet och då hände det allt som oftast att samma annons krängdes flera ggr just för att man är flera som säljer samma vara. Dock handlar det att som säljare i det läget hitta en annan lösning, helst bättre och så är problemet ur världen.

Som det låter på vaniljglass så var dealen inte klar och dessutom erbjöd han sig att fixa en motsvarande utan B&P då kunden inte ville betala för B&P.. Så i min värld har säljaren gjort vad som förväntas, kanske till och med mer.. Tycker snarare att säljaren agerat på ett föredömligt sätt.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Misstag sker, visst. Då står man för dom. Har ett avtal ingåtts ska det fullföljas. I det här fallet tycker jag smällen blir bra mkt större för köparen än säljaren som uppenbarligen omsätter ganska ansenliga belopp.


Kul att vaniljglass emailade Jacek och att utgången är att du gnällt på ett avtal som aldrig funnits.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har som sagt mailat en del med TS Jonas och fick uppfattningen att han bestämt sig och att Jacek därefter skickat den på service med visarbyte.

Jag fick en bra redogörelse för hur transport o försäkring skulle gå till, pris och hela rasket.

Nog tror jag att en överenskommelse fanns.

Förmodligen har man missat att B o P fanns och nu vill man kliva av affären för att tjäna mer pengar.

Har själv tidigare haft kontakt med Jacek och har inget att klaga på men jag är övertygad om att money rules!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ber om ursäkt om jag trappat folk på fossingarna!

Jag uppfattade det så, att han först skulle betala $7500 men sedan var tvungen att betala $8500 då det visade att klockan hade Box och papper.

Ber än en gång alla jacek anhängare om ursäkt för att jag drog ner han i smutsen och missuppfattade det hela, M'key...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ber om ursäkt om jag trappat folk på fossingarna!

Jag uppfattade det så, att han först skulle betala $7500 men sedan var tvungen att betala $8500 då det visade att klockan hade Box och papper.

Ber än en gång alla jacek anhängare om ursäkt för att jag drog ner han i smutsen och missuppfattade det hela, M'key...

Snälla.. :)
 
Topp