deddas
Rolex
Hej alla!
Skulle behöva lite hjälp...
Jag kontaktade HQ Milton där jag var intresserad av en av deras klockor. Jag skulle byta två av mina klockor(1016, 7928) mot en 1675 även med pengar åt deras håll. Min bror bor i USA och Jacek ber mig skicka klockorna dit för att slippa skatt. Jag gör som han ber om men han vill vänta med pengarna tills de har fått klockorna och har kunnat inspektera dem. Proffsigt och bra tänker jag då kan de ju faktiskt värdera om klockorna är förenliga med mina bilder och jag har inte skickat några pengar. Klockorna letar sig fram till HQ och de anmärker inget om dem. Jag frågar om jag ska skicka pengar och de säger JA. Idag ska klockan som jag bytt och betalat för äntligen skickas... Då får jag ett mail där det står att de såg nu att serienumret på min 1016 var svagt och de gav då följande alternativ:
1. Att jag skulle få klockorna skickade till min bror igen och få pengarna tillbaka
2. Att de ska ge ett lägre pris för min 1016 och att jag då ska betala mer pengar
3. Att istället för att byta med min 1016 betala dess bytesvärde och få både min 1016 och den nya klockan skickad till mig
Jag säger att detta inte är mitt problem de har tydligt sagt att de ska inspektera klockorna och sedan ska pengarna föras över. När de påpekar att serienumret är för dåligt synligt så har de haft klockan hos sig i 6 dagar. Efter flera mail fram och tillbaka där jag säger att vi hade en deal och detta inte kan vara rimligt skickar de bara tillbaka mina klockor till min bror och säger att det inte är något konstigt alls med detta....
Jag undrar nu om detta är rimligt????
Jag menar att de har haft en inspektionstid som de har begärt, pengarna är överförda och klockan borde därför bara skickas till mig? Det är inte mitt fel att det inte är nöjda med sin egen inspektion? Vad kan jag göra åt detta? Är jag ute och cyklar?
Mvh
Deddas
Skulle behöva lite hjälp...
Jag kontaktade HQ Milton där jag var intresserad av en av deras klockor. Jag skulle byta två av mina klockor(1016, 7928) mot en 1675 även med pengar åt deras håll. Min bror bor i USA och Jacek ber mig skicka klockorna dit för att slippa skatt. Jag gör som han ber om men han vill vänta med pengarna tills de har fått klockorna och har kunnat inspektera dem. Proffsigt och bra tänker jag då kan de ju faktiskt värdera om klockorna är förenliga med mina bilder och jag har inte skickat några pengar. Klockorna letar sig fram till HQ och de anmärker inget om dem. Jag frågar om jag ska skicka pengar och de säger JA. Idag ska klockan som jag bytt och betalat för äntligen skickas... Då får jag ett mail där det står att de såg nu att serienumret på min 1016 var svagt och de gav då följande alternativ:
1. Att jag skulle få klockorna skickade till min bror igen och få pengarna tillbaka
2. Att de ska ge ett lägre pris för min 1016 och att jag då ska betala mer pengar
3. Att istället för att byta med min 1016 betala dess bytesvärde och få både min 1016 och den nya klockan skickad till mig
Jag säger att detta inte är mitt problem de har tydligt sagt att de ska inspektera klockorna och sedan ska pengarna föras över. När de påpekar att serienumret är för dåligt synligt så har de haft klockan hos sig i 6 dagar. Efter flera mail fram och tillbaka där jag säger att vi hade en deal och detta inte kan vara rimligt skickar de bara tillbaka mina klockor till min bror och säger att det inte är något konstigt alls med detta....
Jag undrar nu om detta är rimligt????
Jag menar att de har haft en inspektionstid som de har begärt, pengarna är överförda och klockan borde därför bara skickas till mig? Det är inte mitt fel att det inte är nöjda med sin egen inspektion? Vad kan jag göra åt detta? Är jag ute och cyklar?
Mvh
Deddas