Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

http://www.creationwatches.com?

Diskussion i 'Diskussion' startad av zumzumzizu, 7 januari 2016.

1. zumzumzizu
    Trådstartare

zumzumzizu Torpare

2. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Utgå alltid från att just din beställning åker dit:)

3. Kalle Stropp

Kalle Stropp Torpare

Från:
    Helsingborg
    Har beställt två SKX007 där ifrå vid två olika tillfällen och båda gångerna har jag fått betala moms samt skatt!

4. Mattias71

Mattias71 Bonde

Från:
    Göteborg
    Jag verkar få betala varannan gång. Mysko ;-)

5. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Har beställt en gång och fick ej betala.

6. Knugen

Knugen Borgare

Från:
    031
    Beställt därifrån en gång och då kom det en faktura från tullverket några dagar senare :)

Kalle Stropp gillar detta.
  7. zumzumzizu
    Trådstartare

zumzumzizu Torpare

:) ja, så bör man tänka men jag tänkte mer i kvantitativa termer dvs. ifall det finns någon som har haft 10 beställningar och aldrig åkt på tullavgiften eller ska man se det som om det ALLTID kommer att inträffa?
    obs! Jag vill inte på något sätt undgå tullen men undrar rent sannolikhetsmässigt.
    Det kanske finns någon som jobbar på tullen och kan förklara hur man rent praktiskt går tillväga?

8. alfgren

alfgren Biskop

Beställt därifrån och fått betala varje gång.

Också beställt från watchhubs och aldrig fått betala...

9. Kalle Stropp

Kalle Stropp Torpare

Från:
    Helsingborg
    Första gången fick jag en faktura tillsammans med paketet (leverans till dörren) och vid det andra tillfället kom den i brevlådan ett par dagar senare.

Knugen gillar detta.
  10. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Utgå ifrån att du får betala mervärdesskatt och moms. Det har jag gjort varje gång jag handlat där. Kommer en faktura efter du mottagit varan. Då du skall betala dessa avgifter vid köp från land utanför EU tycker jag att du skall räkna med detta. :)

eriksson850, zumzumzizu och Kalle Stropp gillar detta.
  11. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Just Watchhubs läste jag någonstans om tråkigheter. Var det defekta klockor dom sålde?

12. Owaysis

Owaysis Friends of KS

Jag fick betala tullavgift.

13. Mattias71

Mattias71 Bonde

Från:
    Göteborg
    Watch hub jar jag köpt ifrån två gånger, inte fått tull moms.

14. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Utgå från att du kommer få betala. Sedan får du se det som en liten bonus om du slipper :)

15. zumzumzizu
    Trådstartare

zumzumzizu Torpare

Om det är en (kanske lite klyschigt exempel men ändå :) Seiko skx009 från USA för 1500 SEK, hur mycket ska man betala till tullverket?
    Låt oss anta att klockan är värd 2500-3000 SEK i Sverige.

16. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Det beror väl på vad säljaren skriver för värde på paketet? Jag köpte en klocka från usa longislandwatch för ca 8500kr, fick lägga ut ca 1500kr i tullen.

zumzumzizu gillar detta.
  17. zumzumzizu
    Trådstartare

zumzumzizu Torpare

Får man veta hur mycket fick du betala till Tullen för 1 st SKX007?

18. Kalle Stropp

Kalle Stropp Torpare

Från:
    Helsingborg
    Det var nästan 3.5 år sedan, men vad jag kan minnas rörde det sig om omkring 250-300 kronor. Ingen större summa med andra ord.

zumzumzizu gillar detta.
  19. alfgren

alfgren Biskop

Har bara läst en tråd om problem och då var problemet att killen var sur över att han fick betala returfrakt för att skicka in klockan på reparation. Eller var det creationwatches när man tänker efter?
    Jag tror nog faktiskt att man inte ska förvänta sig så mycket av returhanteringen på världens två billigaste handlare men defekta klockor behöver man inte vara orolig för tror jag. Ingen av de 10+ klockor jag köpt från de handlarna har haft några problem i alla fall.

20. zumzumzizu
    Trådstartare

zumzumzizu Torpare

ok! Då gäller det att säljaren skriver en realistisk faturavärde.

21. zumzumzizu
    Trådstartare

zumzumzizu Torpare

Alright! Hade du köpt skx009 så skulle jag gärna köpa en från dig ;)

22. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Det är ju bättre att dom skriver ett lågt värde.

23. Kalle Stropp

Kalle Stropp Torpare

Från:
    Helsingborg
    Haha, jag har faktiskt bara en kvar. Min bättre hälft lånade min SKX konstant så jag köpte en till henne och kompletterade med ett super oyster.

zumzumzizu gillar detta.
  24. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    50/50 när jag har beställt. Det känns dock som om tullen blir tuffare och tuffare?

25. alfgren

alfgren Biskop

Det spelar ingen roll vad de skriver på paketet, tullen är inte korkad ;). De begär in kopia av faktura/orderbekräftelse innan de släpper ut paketet. Been there, done that.

26. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Ok, så 1500 tullavgift på en 8500 klocka är korrekt?

27. alfgren

alfgren Biskop

Det mesta av det är antagligen moms, själva tullen är väldigt låg. Sedan brukar fraktbolaget ta en avgift för att hantera förtullningen åt dig.

28. Ncs

Ncs Bonde

Jag beställde en SKX007 i oktober från creationwatches och fick betala blyga 163kr i moms. I övrigt kan jag varmt rekommendera att beställa därifrån då klockan kom väldigt snabbt. Jag beställde på en torsdag och hade klockan på måndagen efter. Angående sannolikheten att åka på tullavgift/moms kan jag inte riktigt uttala mig om då jag bara har beställt en gång och då, som sagt, fått betala.

29. Kiddy

Kiddy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag har beställt en Orient därifrån i sept 2015 och åkte på tull och moms.

30. Kanadicken

Kanadicken Bonde

I ordered a SKX007J from monsterwatches.eu for 2000 after exchange and shipping. It was with rubber but still a good price for the j version. Good service and can warmly recommend. He does a bunch of modding so you could also passa på and order something unique!

E. J version is made in Japan and costs a bit more than the K if you haven't already read up on that

903lew gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield