• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot 15.000 kr. Värt det?

C

China

Guest
Svårt att säga bu eller bä, med den bilden som utgångspunkt. Är alla papper i ordning så är det ett renoveringsobjekt med en väldigt låg prislapp, annars en piratkopia.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Personen som sitter inne på klockan är en samlare och har ett flertal dyrgripar. Den har tydligen legat i en låda hos hans föräldrar och han orkar inte ta tag i det. Uppenbarligen gott ställt.

Om vi utgår ifrån att den är äkta så är det alltså värt det?
 

Hardy

Thug
har du träffat personen i fråga? eller är det bara vad han/hon säger?
låter ju lite hittepå att ha en hubbe för x-antal tussar liggandes.
 

DrDre

Patek
En sådan där klocka är ju inget man lagar själv. Man lämnar in den till en urmakare som är auktoriserad och som har har tillgång till delar. Det gör ju också värderingen ganska enkel eftersom man bara behöver räkna baklänges. Vad betalar du för klockan och vad kommer urmakaren att ta för att få ordning på alla problem? Anledningen att sälja den "Den har tydligen legat i en låda hos hans föräldrar och han orkar inte ta tag i det." känns lite konstig då det inte handlar om att "orka" särskilt mycket utan snarare gå till urmakaren två gånger och att andra gången orka betala en rätt rejäl slant. Innan du bestämmer dig måste du alltså kolla upp vad är en fungerande motsvarighet värd, vad kostar det att laga just denna och är den äkta.
 
C

China

Guest

Visst är den här modellen relativt simpel och enkel att kopiera, men jag har sett "repfria" safirglas i sämre skick ( om det nu rör sig om ett sådant), sedan lär det finnas en del "custom" Hubolt med olika markeringar på urtavlan. Mindre troligt att den är äkta med tanke på priset, men jag skulle inte vara 100% säker innan jag haft klockan i handen.
 

Josef B

Bestraffaren
Visst är den här modellen relativt simpel och enkel att kopiera, men jag har sett "repfria" safirglas i sämre skick ( om det nu rör sig om ett sådant), sedan lär det finnas en del "custom" Hubolt med olika markeringar på urtavlan. Mindre troligt att den är äkta med tanke på priset, men jag skulle inte vara 100% säker innan jag haft klockan i handen.
Kass bild, som sagt, men sämsta lystern på guld jag sett. När det gäller custom så skulle den kunna föreställa en Aston Martin.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Skulle gärna se fler bilder, gärna baksidan.
Ser nästan ut som den keramiska ringen är repig.
Skruvarna dels i ringen men också de som man ser övrigt är i olika höjd och någon t.o.m delvis utskruvad.

Om den är äkta så är den duktigt misshandlad.

Men skulle som sagt gärna se fler bilder
 

Andrew

Cartier
Personen som sitter inne på klockan är en samlare och har ett flertal dyrgripar. Den har tydligen legat i en låda hos hans föräldrar och han orkar inte ta tag i det. Uppenbarligen gott ställt.

Om vi utgår ifrån att den är äkta så är det alltså värt det?

Haha!

Sitter personen som vill sälja "Hubreitlingen" fortfarande bredvid dig? I så fall är det nu dags för lavetten.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ser ut att vara en fake Aero bang Morgan ? Limited edition 100 ex om jag förstått det rätt, den äkta dvs.
Hublot_Morgan.jpg
 

Ricrob

Patek
Skulle nog våga sätta veken på att den är fake.. Som sagt, vem skulle inte "orka ta tag" i att fixa en äkta och tjäna ex anta tiotussingar..?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nu är den inte äkta, men hade den varit det så vore priset ett kap. Detaljerna på bilden är ett skämt. Ny keramisk krans om den måste bytas ligger på ca 10-12k...
 
Topp