• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot big Bang puerto banus edition

aladin

Breitling
tänkte kolla om nån som är insatt i klockor och även insatt i hublot om de finns nån chans att limited edition klockor från hublot stiger i värde ? Som till exempel finns de nån chans att hublot big Bang puerto banus limited edition stiger i värde eftersom de finns bara 250 exemplar av denna modell.
 

Hugii

Audemars
tänkte kolla om nån som är insatt i klockor och även insatt i hublot om de finns nån chans att limited edition klockor från hublot stiger i värde ? Som till exempel finns de nån chans att hublot big Bang puerto banus limited edition stiger i värde eftersom de finns bara 250 exemplar av denna modell.
Jag håller mig borta från allt som är limited.... man betalar överpris och svårt att flippa...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Problemet med den typen av LE är att de blir begränsade men samtidigt så knuffar tillverkaren ut ungefär hundra andra begränsade utgåvor. Jag tror att prisutvecklingen är densamma som om det bara vore en vanlig modell i ungefär liknande utförande.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
En kompis som är förtjust i Hublot brukar säga att deras LE är galet svårflippade.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Det är nog inte den typen av LE man ska satsa på om man vill ha en klocka som ökar i värde
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Klockor (och saker) som heter Limited Edition blir oftast billigare med åren och de helt vanliga utbudet som inte är populärt är dom som brukar öka i värde.

Nej, jag tror inte att dom kommer bli värda mer när det finns så många andra limiterade Hublots. Tvärt om, jag tror att dom blir värda mindre än vanliga.
 

aladin

Breitling
Ok förstår men om man nu ska köpa en klocka runt dom priserna vad är de för klockor som håller sitt värde eller kanske till och med stiger ?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
En Rolex 16570 i bra skick med B&P kan du klippa till rimliga pengar och med stor sannolikhet få tillbaka om några år. Kanske tjäna några spänn också.
 

aladin

Breitling
.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    55.6 KB · Visningar: 152

Rey

Rolex
Finns endast ett fåtal Hublots som är LE och eftertraktade, bland annat deras CF vision II, något beggt ex gick för 72k usd (list kring 20k usd). Annars är det som de flesta säger, för många LE vilket resulterar i en mindre efterfrågan på dem. Är andrahandsvärdet en dealbreaker så finns andra märken som Rolex och Patek ;)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Finns endast ett fåtal Hublots som är LE och eftertraktade, bland annat deras CF vision II, något beggt ex gick för 72k usd (list kring 20k usd). Annars är det som de flesta säger, för många LE vilket resulterar i en mindre efterfrågan på dem. Är andrahandsvärdet en dealbreaker så finns andra märken som Rolex och Patek ;)
Ska nämnas att det var välgörenhetsauktion i något UAE-land, eller hur? Typ som BCF-auktion här på KS men lite andra summor med andra ord...
 

Rey

Rolex
Ska nämnas att det var välgörenhetsauktion i något UAE-land, eller hur? Typ som BCF-auktion här på KS men lite andra summor med andra ord...

Låg nån annan ute på instagram, tog emot bud över 30k usd stod det då har jag för mig, men visst! Utsåld modell i alla fall som folk betalar extra för i alla fall :)
 

Servo

Omega
tänkte kolla om nån som är insatt i klockor och även insatt i hublot om de finns nån chans att limited edition klockor från hublot stiger i värde ? Som till exempel finns de nån chans att hublot big Bang puerto banus limited edition stiger i värde eftersom de finns bara 250 exemplar av denna modell.

Efter att ha varit i Puerto Banus i förra veckan så blir svaret nej. Namnet påminner för alltid om sömnlösa nätter och allmän skörlevnad. Man vill inte bli påmind därom genom att titta på sitt ur.
 
G

GENERAL

Guest
Kommer aldrig stiga, de gör så många "limited" edition som omega-.-
 
Topp