Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hublot big Bang puerto banus edition

Diskussion i 'Diskussion' startad av aladin, 7 maj 2016.

1. aladin
    Trådstartare

aladin Torpare

tänkte kolla om nån som är insatt i klockor och även insatt i hublot om de finns nån chans att limited edition klockor från hublot stiger i värde ? Som till exempel finns de nån chans att hublot big Bang puerto banus limited edition stiger i värde eftersom de finns bara 250 exemplar av denna modell.

2. Hugii

Hugii Biskop

Jag håller mig borta från allt som är limited.... man betalar överpris och svårt att flippa...

3. Per

Per Björklövens finest

Problemet med den typen av LE är att de blir begränsade men samtidigt så knuffar tillverkaren ut ungefär hundra andra begränsade utgåvor. Jag tror att prisutvecklingen är densamma som om det bara vore en vanlig modell i ungefär liknande utförande.

Dru och ErikGBG gillar detta.
  4. Jakobb

Jakobb Friends of KS

En kompis som är förtjust i Hublot brukar säga att deras LE är galet svårflippade.

5. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är nog inte den typen av LE man ska satsa på om man vill ha en klocka som ökar i värde

6. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Klockor (och saker) som heter Limited Edition blir oftast billigare med åren och de helt vanliga utbudet som inte är populärt är dom som brukar öka i värde.

Nej, jag tror inte att dom kommer bli värda mer när det finns så många andra limiterade Hublots. Tvärt om, jag tror att dom blir värda mindre än vanliga.

7. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Troligtvis så kommer värdet sjunka mer och det blir svårare att sälja.

8. aladin
    Trådstartare

aladin Torpare

Ok förstår men om man nu ska köpa en klocka runt dom priserna vad är de för klockor som håller sitt värde eller kanske till och med stiger ?

9. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Du skall nog hålla dig borta från Hublot då.

Gummo, rillesnille, joca och 2 andra gillar detta.
  10. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Rolex och Patek.

Dru gillar detta.
  11. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    En Rolex 16570 i bra skick med B&P kan du klippa till rimliga pengar och med stor sannolikhet få tillbaka om några år. Kanske tjäna några spänn också.

12. MJ24

MJ24 Friends of KS

Rolex i bra skick… över tid, vissa Panerai, vissa AP, Patek.

13. Knekten_

Knekten_ Bonde

Var är bilderna, kan man få se en bild på denna styggelse? :cigar:

14. aladin
    Trådstartare

aladin Torpare

.

Bifogade filer:

15. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Finns endast ett fåtal Hublots som är LE och eftertraktade, bland annat deras CF vision II, något beggt ex gick för 72k usd (list kring 20k usd). Annars är det som de flesta säger, för många LE vilket resulterar i en mindre efterfrågan på dem. Är andrahandsvärdet en dealbreaker så finns andra märken som Rolex och Patek ;)

16. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Ska nämnas att det var välgörenhetsauktion i något UAE-land, eller hur? Typ som BCF-auktion här på KS men lite andra summor med andra ord...

17. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Låg nån annan ute på instagram, tog emot bud över 30k usd stod det då har jag för mig, men visst! Utsåld modell i alla fall som folk betalar extra för i alla fall :)

18. Servo

Servo Bonde

Efter att ha varit i Puerto Banus i förra veckan så blir svaret nej. Namnet påminner för alltid om sömnlösa nätter och allmän skörlevnad. Man vill inte bli påmind därom genom att titta på sitt ur.

19. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tyckte den var kul och för rätt pris kunde jag köpt den

20. GENERAL

GENERAL Bonde

Kommer aldrig stiga, de gör så många "limited" edition som omega-.-

Mårtenssons ur Brookfield