• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot gummi vs Rubber B

Hej allihop

Går och funderar på en första Rolex i arsenalen, men jag kommer såhär inför sommaren isf vilja trycka dit ett gummi. Nu till frågan, har haft en Hublot tidigare och älskade verkligen gummit! Att det är så sjukt mjukt gör ju dels att det är bekvämt men framförallt allt lägger sig själva klockan så snyggt på handleden.

Jag har aldrig provat ett Rubber B, är det någon av er som kan uttala en lite jämförelse.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hublot gummit doftar ju vanilj vilket är trevligt :)
Rubber B luktar inget men sitter bra som fasen o ser nästan original ut.
IMG_5151 (1).JPG
 

cab

Audemars
2-Faktor
Äger båda och håller med ovan. RubberB är lite hårdare pga av tjockleken men fortfarande följsamt runt handleden.
 

Smack

Omega
Hublot gummit doftar ju vanilj vilket är trevligt :)
Rubber B luktar inget men sitter bra som fasen o ser nästan original ut.
IMG_5151 (1).JPG

Du råkar inte ha någon bild på hur viklåset ser ut på den där med gummit monterat? Jag är sjukt sugen på ett rubberB också men hade egentligen velat ha ett vanligt spänne. Det finns ju tyvärr inte till 216570...
 
Topp