• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Hublot serviceklocka

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Serviceklocka från Hublot som lånas ut till kund när ens egna är inne på service. Föregångaren till klockan i följande artikel; http://www.hodinkee.com/blog/the-hublot-atelier-the-hublot-for-when-your-other-hublot-is-in-the-shop

Ip8bIMd.jpg

DDsykKw.jpg

rLQCuHv.jpg

xQHGq5n.jpg

I49B5dR.jpg

  • Aluminiumboett
  • Svart tavla
  • Baksidan: Hublot Logo, “NOT FOR SALE“, Water Resist 50M
  • 37 / 39mm, 7mm tjock
  • Band 18mm, längd ca 250mm
  • Batteriet är slut
Pris: 3000kr
 

calzone

Vacheron
Jag skulle aldrig låna en sådan ful klocka. Men uppenbarligen e det folk som har lånat den eftersom den har mycket repor i glaset :eek:
 

Rey

Rolex
Haha ja Hublot kan sina grejer. Är det endast om man lämnar in på plats som man får en sådan eller får alla en? En bekant lämnade in sin evolution för något tag sen, hörde inget om någon service klocka då även om jag sett bilder på dessa på några olika forum.
 

calzone

Vacheron
Haha ja Hublot kan sina grejer. Är det endast om man lämnar in på plats som man får en sådan eller får alla en? En bekant lämnade in sin evolution för något tag sen, hörde inget om någon service klocka då även om jag sett bilder på dessa på några olika forum.

Att bli erbjuden en sådan äckligt ful klocka under veckorna som ens riktiga Hublot blir servad tycker jag är en direkt kränkning. Skulle du själv gått runt med en sådan på stan 1 månad typ ?, USCH !
 
  • Like
Reactions: Rey

Rey

Rolex
Att bli erbjuden en sådan äckligt ful klocka under veckorna som ens riktiga Hublot blir servad tycker jag är en direkt kränkning. Skulle du själv gått runt med en sådan på stan 1 månad typ ?, USCH !

Servicen hos Hublot ligger ofta på några månader så du skulle nog vara tvungen att gå runt längre än så! ;)

Sen tror jag ju dock att de flesta som äger en Hublot äger andra klockor utöver den och denna är mer en rolig ''plojgrej'' från Hublots sida för att göra mer av ett namn för sig. Dessa service klockor som figurerat runt i olika medier har ju onekligen diskuterats flitigt och indirekt varit ett ganska smart marknadsföringsknep. Men jag håller med dig på punkten om att det inte är en snygg klocka!
 

Charles_

Rolex
Haha ja Hublot kan sina grejer. Är det endast om man lämnar in på plats som man får en sådan eller får alla en? En bekant lämnade in sin evolution för något tag sen, hörde inget om någon service klocka då även om jag sett bilder på dessa på några olika forum.

En serviceklocka kan man få på Hublots egna "flagship stores". Jag tror att din relation till butiken och vilken klocka du lämnar in spelar stor roll om du ska få låna en eller inte :)
 

Rey

Rolex
En serviceklocka kan man få på Hublots egna "flagship stores". Jag tror att din relation till butiken och vilken klocka du lämnar in spelar stor roll om du ska få låna en eller inte :)


Det förklarar saken :) Jag antar att min vän skickade in den då det råder en brist på ''flagship stores'' i Sverige och Norden i övrigt :)
 
Topp