Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hublot Special WorldCup Guest

Diskussion i 'Diskussion' startad av WBergdahl, 7 juli 2014.

1. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Stötte på denna klocka för några veckor sedan och tyckte att den var otroligt ball!

Vad det då rör sig om en en klocka från Hublot, som de tillverkade åt sina gäster under fotbolls VM och rekommenderade dessa att lämna sina egna klockor hemma då risken att bli rånad i Brasilien var så pass stor.
    Klockan är en quartz och är till större delen gjord av plast!

Jag har nu hittat en möjlighet att köpa en av dessa klockor (av x antal gjorda), och min fråga till er i panelen är då: skulle ni köpa den? Om ja, vad skulle ni kunna ge för en?

almeyero och yonsson gillar detta.
  2. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Kul pryl för den fotbollsintresserade även om LE kanske inte spelar jättestor roll när det kommer till Hublot. För mig skulle det mycket bero på vilket pris jag får möjlighet att köpa den för, har säljaren gett dig någon som helst prisuppfattning?

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Jag hade gett att antal tusenlappar då den är snygg och kul. Förbered dig bara på att den kommer kännas lite billig och att den har ett enkelt verk. Reservdelar och service är nog inget Hublot kommer vara så hjälpsamma med framöver.

4. Ernesto

Ernesto Friends of KS

5. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    £1300... Känns kanske lite dyrt, men det är en riktigt cool klocka i mina ögon!

Vad försöker du säga, att en Rolex skulle vara bättre? ;)

6. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Aa håller med. Jag skulle nog kunna tänka mig betala 8-9 typ, men den är riktigt tuff, med en kul historia bakom sig. :)

7. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    15000kr för en quartz-klocka i plast är faktiskt lite i överkant... Hade den kostat 11k så hade jag slagit till samma sekund som jag fick syn på den!

8. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Ser ut som en tuggummiklocka...

9. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Några tusen skulle jag kunna ge för den men inte 15000 som någon skrev. Om inte annat så går den nog att sälja vidare till någon samlare eller fotbollsnörd för om jag minns rätt om den så var det bara tidigare Hublot ägare som är registrerade som fick köpa den.

10. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Alldeles för dyrt. 2-3k ok.

11. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

Kul att Hublot ger sig in i LE-träsket! ;)

Och NEJ!

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Pruta då. Ascool, men asful. Köp! :D

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Där har de varit länge.

14. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Jag gillar bandet men inte klockan

15. Jag skulle gärna ha den, dock inte så mycket att jag skulle pynta 15lax, men helt klart typ 6lax...

16. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den kommer antagligen att kännas som en Swatch. Kolla spännet på bandet, tex. 2-3k skulle jag kunna tänka mig, som ren samlar/kuriosagrej.

17. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Som ovanstående. De har gjort en Swatch för +10 000 kr... Inte roligt för det priset.

18. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Kommer göra som ni andra skulle gjort, och det är att avstå! Om jag nu inte kan få ner priset till under £1000

Mårtenssons ur Brookfield