• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hufvudstaden, here i come!

Är i skrivande stund påväg till Sthlm för en nöjestripp, vänder mig nu till er, mina kära klockbröder för lite tips på vad man kan göra och vart det bästa käket finns. Är inte första gången jag besöker Stockholm så det där vanliga t.ex. gröna lund, wasa muséet, globen m.m är inte så lockande!
I want action!

Tack på förhand!

Bjuder på en grå och trist ws (passar ju tyvärr vädret)
image.jpeg
 

Bottega

Cartier
Rörstrandsgatan om du ska ha bra fikupplevelse samt mindre förtäring. Grymt bra puls när solen skiner! St: Eriksplan hoppar du av, gröna linjen.
 
Välkommen!

I den här tråden hittar du i alla fall var du ska käka.
https://klocksnack.se/threads/bästa-burgarna-i-sthlm.33876/page-19#post-1376152

Är jävligt sugen på burgare själv, men eftersom jag vabbar så får det bli sockerkaka...

Sockerkaka är inte fy skam det heller ;) burgare får det nog bli en dag iaf :)

Rörstrandsgatan om du ska ha bra fikupplevelse samt mindre förtäring. Grymt bra puls när solen skiner! St: Eriksplan hoppar du av, gröna linjen.

Får kika på detta, ska ju dock inte bli superväder i helgen men fika går ju alltid ner ändå :)
 

Bottega

Cartier
Du har mitt favorithak, Mellqvist kaffebar samt Non Solo Bar dörr i dörr. Några fina butiker. Bra restaurangutbud men finns bättre givetvis närmre Stureplan. Skulle det vara härlig kvällssol så ska du absolut vända dig till Rörstrandsgatan! :) Lycka till! Hoppas du får det kul.
 
När du ändå är nere i city (för du ska väl kolla klockor?) så passar du på att ta en lunch på Riche. Brukar vara sjukt bra lördagshäng där.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
AGs om du gillar kött!
Flippin burgers för burgare!
Mellqvist på rörstrandsgatan för fika som nämnts tidigare.
Ska väl bli skapligt väder i helgen, 20+ och sol?
 

Knypplarn

Cartier
Vill du ha en matupplevelse utöver det vanliga kan jag varmt rekommendera Volt, det mest spännande jag har ätit i Stockholm på evigheter.

För lunch kan jag varmt rekommendera Spritmusuem på Djurgården, du kan sitta och njuta i solen samtidigt som du får riktigt bra mat för en rimlig peng.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
du har rätt! har förmodligen kollat fel/ändrats sedan sist jag kikade :)
Vad vet du om Grill? :)
Ätit där en gång, inget speciellt. Rolig inredning men inte så himla mycket mer. Samma prisklass som AGs men betydligt sämre, min åsikt. Vad gillar du för mat så får du säkert lite mera exakta rekommendationer? :)

Flying Elk är en annan favorit, bakficka till Frantzéns.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Oyster bar om du vill ha bra skaldjur. Ligger på östermalm. Går du med i detas fb grupp kan du ta del av deras erbjudande om dom har något för tillfället. Plaute (eller hur det nu stavas) med förrätt och desert samt mellan rätter för 500kr har de ibland.
 
Topp