• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hulk vs Kermit - The clash! Vilken väljer ni? :)

Zed

Swissera
Professional Dealer
Så lika men ändå så olika. Har varit en Hulkmotståndare sedan dag ett men när jag väl sett den på riktigt föll alla argument. Tavlan som glimrar och ändrar färg och karaktär utifrån ljus är fantastisk. Har även haft 116613LB och den tavlan är keramisk och platt i jämförelse. Det beror nog på att de blandar i en liten del guld i tavlans färg på Hulken.

Jämfört med 16610LV "Kermit" känns den mer gedigen och rejäl men det är nog också bara känslan. Den gamle är nog ännu tåligare med sitt aluinsert och länk utan svetspunkter och annat trams. Hulken känns också tydligare på armen vilket för vissa är en nackdel och för andra fördel.

original_width_640x.jpg




 

morrism

Audemars
Svår, tycker det är 2 olika klockor, som att jämföra päron o äpplen, varför inte båda?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Två olika klockor ? Tycker nog att grön ring räcker. Svårt att säga utan att se dom irl. Nya länken och spännet kan ju iofs vara trevligt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle nog välja kermit pga

1) lite skön vintage look med maxi dial och nättare case - lite mer toolig look helt enkelt

2) utbytbar vridring - du kan variera med både grönt och svart

3) mer långsiktigt en keeper, risken är ju att man tröttnar på den väldigt gröna hulken (dvs även grön tavla)

Ovan med reservation för att jag ej fått se hulken ordentligt (kan ha sett den i en monter hos rob enbart)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
3) mer långsiktigt en keeper, risken är ju att man tröttnar på den väldigt gröna hulken (dvs även grön tavla)

Ovan med reservation för att jag ej fått se hulken ordentligt (kan ha sett den i en monter hos rob enbart)

Trodde också detta men färgen var en trevlig överraskning. Blir lite bling i det hela. :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag hade båda ett tag. Hulken var inte alls dum med sin grönskimrande urtavla och rejälare länk.
Men jag gillar kermit bäst (som jag har kvar) pga att den ser mindre klossig ut, har snyggare lås på länken,
snyggare färg på glasringen. Kermiten är kanske inte bättre men klart snyggast i mitt tycke.

Här är en bild på min kermit och hulk (Hulken är såld)
116610LV011_zps6f776c08.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag skulle utan tvekan ha valt den med svart tavla (Kermit, eller?). Den andra är lite väl grön.:D
 

David

Bödeln
Jag tror 116610LV är den klocka som gett störst aha-upplevelse efter att under något års tid endast sett den på bild. Det är mycket dumt att uttala sig i frågan om man inte fått vrida och vända på en.
 
  • Like
Reactions: Zed

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag tror 116610LV är den klocka som gett störst aha-upplevelse efter att under något års tid endast sett den på bild. Det är mycket dumt att uttala sig i frågan om man inte fått vrida och vända på en.

+1

Funderar på att behålla båda trots att de är så lika. :meh:
 
Topp