• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hundrade diskussionstråden!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker vi ska prata om hur och varför en klocka ends up like this?

incBROKEN.jpg


En av de få klockor jag haft som faktiskt "gått sönder".... :oops:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Han är väl rolig att titta på. Nej, men en bajare är alltid en bajare!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grym, konstigt nog aldrig skådat en sådan
Tack! Den är hyfsat ovanlig på originallänk, men funderar på att släppa iväg den då annat ska prioriteras :) Om någon är sugen på denna snart "vintagedykare" (För övrigt, så har jag för mig att det är den första klockan med digital djupmätare?), så är det bara att höra av sig, så slipper jag lägga ut den på K&S :)
 

ozzyozzy

Cartier
Tack! Den är hyfsat ovanlig på originallänk, men funderar på att släppa iväg den då annat ska prioriteras :) Om någon är sugen på denna snart "vintagedykare" (För övrigt, så har jag för mig att det är den första klockan med digital djupmätare?), så är det bara att höra av sig, så slipper jag lägga ut den på K&S :)
Hör härmed av!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför kallas den "hiroshima-glycinen"?

Det är (var) en Glycine Incursore med manuellt verk. Allt var frid och fröjd funktionsmässigt och jag vred upp den dagligen helt utan problem. Ända tills en morgon då jag tog ett rejält nappatag runt kronan för att vrida upp, när jag vridit upp fullt så knäppte det till och visarna satte sig i en våldsam bakspinn vars centrufugalkraft genererade ett veritabelt lumininovafyrverkeri. Luminovan pulvriserades och visarna utsattes för sådana g-krafter att de vreds runt sina egna axlar.

Det är bara att titta på bilden, fullständigt postapokalyptiskt. :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det är (var) en Glycine Incursore med manuellt verk. Allt var frid och fröjd funktionsmässigt och jag vred upp den dagligen helt utan problem. Ända tills en morgon då jag tog ett rejält nappatag runt kronan för att vrida upp, när jag vridit upp fullt så knäppte det till och visarna satte sig i en våldsam bakspinn vars centrufugalkraft genererade ett veritabelt lumininovafyrverkeri. Luminovan pulvriserades och visarna utsattes för sådana g-krafter att de vreds runt sina egna axlar.

Det är bara att titta på bilden, fullständigt postapokalyptiskt. :)
Har aldrig hört att det hänt. Vilken oflyt.
Vad sa urmakaren när denne fick se klockan? Gick det på garantin? :p
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig hört att det hänt. Vilken oflyt.
Vad sa urmakaren när denne fick se klockan? Gick det på garantin? :p


Jag kontaktade Glycine och de bad mig helt enkelt att skicka klockan till dem, trots att den var way past garantitiden. De ville själva titta på den eftersom det var så skev grej. Så jag skickade ner den och fick tillbaka en ny utan vidare kommunikation och kommentarer. ;)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag kontaktade Glycine och de bad mig helt enkelt att skicka klockan till dem, trots att den var way past garantitiden. De ville själva titta på den eftersom det var så skev grej. Så jag skickade ner den och fick tillbaka en ny utan vidare kommunikation och kommentarer. ;)
Det var du värd efter den upplevelsen, sjyst lösning av dem att skicka en ny. Cool klocka :)
 

jhm

Panerai
Det är (var) en Glycine Incursore med manuellt verk. Allt var frid och fröjd funktionsmässigt och jag vred upp den dagligen helt utan problem. Ända tills en morgon då jag tog ett rejält nappatag runt kronan för att vrida upp, när jag vridit upp fullt så knäppte det till och visarna satte sig i en våldsam bakspinn vars centrufugalkraft genererade ett veritabelt lumininovafyrverkeri. Luminovan pulvriserades och visarna utsattes för sådana g-krafter att de vreds runt sina egna axlar.

Det är bara att titta på bilden, fullständigt postapokalyptiskt. :)


Tack för föredragningen! Onekligen helt bisarrt!
 
Topp