Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur ändrar jag storleken?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mangusta, 25 november 2013.

1. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Det är säkert en korkad fråga men jag har ingen lust att ha sönder klockan så jag får väl skämmas lite här istället och fråga er. Har en Rolex OP som skulle behöva hoppa in ett steg i själva låset för att bli lite mindre men jag vet inte hur man gör. :bag: Den har inte dom där pinnarna jag är van med som man kan flytta och jag vågar inte börja riva i den för mycket. ADn ligger för långt bort så jag hinner inte dit i dag för att få deras hjälp. Vore tacksam om någon här har lust att svara. :)§

2. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Googla eller sök på youtube, lovar att du kommer hitta/se ett svar! :)

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    En bild hade underlättat.

4. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag får göra det då.

5. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Är det ''Glidelock Clasp'' du menar?

6. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag antar att du har rätt men jag trodde att alla skulle veta vad jag menade direkt eftersom att Rolex är forumets vanligaste klocka. :D Den har små hål på insidan av låset i alla fall.

7. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Åh tack! En sån är det. Får se på filmen några gånger till för jag fattade inte riktigt hur man får den i löst läge innan man flyttar den och hur man låser den igen men det ordnar sig väl. Tack igen! :)

Vintage92 gillar detta.
  8. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Varsågod! Du behöver inte vara rädd för att förstöra något, den är byggde för att klara hårdare tag.

Här har du ett klipp till

9. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag får hoppas det för det vore synd att förstöra en ny klocka. :D Såg den längre filmen och Suben har "räfflor" tydligen men det har inte min utan den har bara ett par små, små hål och sen är det slätt. Jag får väl be en man titta på det åt mig. ;)

10. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Det är meningen att man ska kunna ändra storleken själv utan AD väl? Är lite nervös att jag ska ha sönder klockan. :oops:

11. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
  12. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Tackar men det kom tyvärr in lite sent. Hoppas grabbarna på jobbet inte förstörde min klocka bara. :eek: En kille hade händelsevis väldigt små vertyg och tryckte ner piggarna på sidan och drog i länken så att den flyttades ett steg och hoppade in i hålen ett hack bort. (Visst beskriver jag det fint? :confused: :D ) Vet inte om dom borde ha "låst upp" på andra sidan också på något vis? Men vi hörde hur det klickade till när den satte sig i hålen och länken verkar sitta stadigt när jag drar i den så jag hoppas att jag inte tappar klockan för att det går upp på något sätt eller att jag har förstört klockan. Det är en sprillans ny OP 31 mm jag pratar om men jag vet inte vad låset heter på just min modell.

13. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tror låset heter Easylink. Brukar inte vara något problem om man bara lossar stiftet på ena sidan och sedan vrider lite innan man flyttar till nästa hål.

Edit: Kan vi få se en bild nu när länken passar :)

CaptainOats gillar detta.
  14. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Stift heter det, ja. :D Det var något sånt han gjorde antar jag. Vet att han tryckte ner det lite med en miniskruvmejsel och den blev lös och då flyttade han den ett steg. Men om den verkar sitta fast när jag drar i länken så är det inga problem hoppas jag? Den kan väl inte ha gått sönder på något vis? Gått sönder utan att det skulle vara uppenbart i så fall att den har gått sönder alltså?

15. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tror du kan vara lugn.

Scaramanga gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield