• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur är funkar det med Omega garantiservice?

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Hej!

Är det någon som har koll hur man går tillväga vid garantiservice på oöppnad Speedy med internationell garanti? Sickar jag klockan till Swatch Group direkt eller går jag via lokal Omega AD? Är det något annat att tänka på?

Tacksam för råd och tips:)

mvh, Jonas
 

tictac62

Cartier
Jag hade kontaktat Swatchgroup direkt, lämnat eller skickat den själv går fortare, det är inte alltid att AD, hinner skicka din klocka samma vecka. Dom kanske precis skickat in sina reklamationer och då blir klockan liggande ett tag. Tror Swatch Group, har retursedel dom kan maila till dig.
Själv är bäste dräng!
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Jag hade kontaktat Swatchgroup direkt, lämnat eller skickat den själv går fortare, det är inte alltid att AD, hinner skicka din klocka samma vecka. Dom kanske precis skickat in sina reklamationer och då blir klockan liggande ett tag. Tror Swatch Group, har retursedel dom kan maila till dig.
Själv är bäste dräng!

Tack för tipset! Fick du snabb respons från dom eller tog det tid?
 

Peddjy

Cartier
Kan man justera det själv på en automatare? På min Rado chrono så kan man göra det själv iom att man drar ut kronan i olika lägen och trycker på chronoknapparna så kan man justera in subdialsen. Men detta är då en Quartz vi talar om. Fungerar det på en auto? Någon här vet säkert bättre, skriv!
 
Topp