Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur är känslan att skruva i en Rolex?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av alexndr, 28 juli 2016.

1. alexndr
    Trådstartare

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Själv har jag inte fått chansen. Någon som testat? Hur känslan jämfört med andra Swiss- made verk avseende kvalitet och hållbarhet?

Har bara sett något enstaka klipp som Mark Lovick lagt ut men det ger väl inte hela bilden ..

eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Något jag också funderat på. @McGyver kan säkert svara. :)

JLW gillar detta.
  3. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Det är helt vanliga urverk de med - som att skruva i ett kvalitetsverk, lite unika lösningar ibland men på det hela inga större skillnader! (skruvar dock mest vintage)

Kettil och eriksson850 gillar detta.
  4. alexndr
    Trådstartare

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Det mest högkvalitativa jag skruvat i är helt klart vintage Omega. Hur står det sig i jämförelse?

Unika lösningar som i bättre lösningar eller bara annorlunda? Något man patenterat?

5. Strindberg

Strindberg Biskop

En konkret fråga i samma genre, en boettöppnare för ett oystercase, är den bara typ gummerad där räfflorna på locket är, eller är det motsvarande räfflor som passar in i lockets?

6. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Nej inte dom jag sett

7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Den har motsvarande räfflor.

8. twisted

twisted Stadsbo

En sånhär? [​IMG]

JLW gillar detta.
  9. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Sry upp och ner :)

Bifogade filer:

twisted gillar detta.
  10. drClasse

drClasse Torpare

Till min Tudor kronograf som gått 45 sekunder för fort per dygn blev jag tvungen att skaffa verktyget som visas här men man måste också fästa upp klockan i en liten jigg för urmakeri som man fixerar på en träplatta eller liknande. När man öppnar med verktyget måste man vara väldigt försiktig och ha jämt tryck annars slinter chucken med fula märken som följd. Efter att ha ställt spaken på minus 2 går den nu som den skall. Detta är det enda inställningsjobb som jag öppnar klockan för.