• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur är kvalitén hos Sjöö Sandström?

Servicen på NK´s uravdelning lämnar en del övrigt att önska. Mycket bättre hos Kroons.


Ja verkligen. Gå ut från NK och in i nästa hus, PK-huset och gå in på Krons ur i stället. Där är servicen mycket bättre och där är anställda som vet vad dom pratar om. Jag har aldrig varit med om mer stroppiga individer än dom hos NK som inte alls verkar det minsta intresserade av det dom är där för att göra, hjälpa intresserade människor med frågor om klockor. Efter att ha frågat ett par frågor om UTC Skydiver från Sjöö Sandström men bara fått "goddag yxskaft"-svar och en blick som var talande att jag var något som katten släpat in eftersom jag inte hade kostym på mig. Blev inte speciellt köpsugen om jag säger så. Detta borde ju vara något som klockleverantörerna själva borde se till att styra upp - att se till att NK har en personal som är sugna på att sälja deras produkter.
Jag gick i stället till Krons ur. Där blev jag bemött med respekt och intresse och jag blev även tilltalad med mitt förnamn efter att jag visat min legitimation i samband med köpet, för det var just vad det blev där - köp. Min tveksamhet omvandlades i stället till köpglädje, då jag fick svar på dom frågor jag ville ha svar på och man märkte att personalen var kunnig rakt igenom. Det kallar jag service :) Och deras säkerhetsvakt i butiken var också riktigt trevlig och inte så nonchalant som vissa såna kan vara i andra butiker.
 
Kommentaren är fullt förståelig men man skall ju någonstans starta. Välkommen hit Sportmats. Skriv och presentera dig i tråden
https://klocksnack.se/threads/ny-på-forumet-presentera-dig-gärna-här.37/page-143
så skingras säkert frågetecknen.


Nja vet inte om det var så bra att regga sig här, så jag avstår nog tillsvidare med den presentationen. Det här är ju tydligen ett kukmätarforum där det är viktigt med status tydligen och viktigt att man har en Premium-klocka...
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-fågel-eller-fisk-inom-premium-segmentet.12252/

Och för en enkel person som jag som bara tycker det är kul att spana in lite snygga ur och köpa ett och annat kanske utan att ta någon större hänsyn till märke så känns det som att det inte är något för mig.
Så det här är ett ställe jag klarar mig att vara utan. Reggade mig för att jag tyckte det var trevligt med ett svenskt klockforum men jag hänger hellre på watchuseek, där är man inte lika nogräknade med status och att det ska vara premium-rovor för att få göra sin röst hörd.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja vet inte om det var så bra att regga sig här, så jag avstår nog tillsvidare med den presentationen. Det här är ju tydligen ett kukmätarforum där det är viktigt med status tydligen och viktigt att man har en Premium-klocka...
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-fågel-eller-fisk-inom-premium-segmentet.12252/

Och för en enkel person som jag som bara tycker det är kul att spana in lite snygga ur och köpa ett och annat kanske utan att ta någon större hänsyn till märke så känns det som att det inte är något för mig.
Så det här är ett ställe jag klarar mig att vara utan. Reggade mig för att jag tyckte det var trevligt med ett svenskt klockforum men jag hänger hellre på watchuseek, där är man inte lika nogräknade med status och att det ska vara premium-rovor för att få göra sin röst hörd.

Trist att du känner så. Ännu tristare att du känner så utan att du vare sig har läst särskilt mycket på forumet eller försökt lära känna medlemmarna som hänger här. Om du hade gjort det så hade du inte dragit de slutsatser du dragit i ditt inlägg ovan.

Ha en bra dag alldeles oavsett! :)
 

ScubaKing

Audemars
Jag har haft en SS Chronolink Worldtimer UTC som fick in fukt när jag duschade med den. Lämnade den för lagning vilket inte kostade något och sedan sålde jag den. Detta var när Chronolinken var rätt ny på marknaden. Så det var första och enda gången med SS för mig. One strike out kan man säga.

Rent personligt tycker jag Breitling har betydligt bättre finish på sina klockor. Omega ligger högre än SS även dem.

Angående NK så var jag inne och ville kolla på en klocka häromveckan, bad att få titta på en och får svaret "Är du bara intresserad av att titta på klockan eller tänkte du faktiskt köpa den ?", jag kände mig dum och rätt värdelös som kund och bad dem fara åt skogen och gick. Till deras försvar så var jag kanske inte helt rätt klädd med bakåtvänd keps och rätt mycket tatueringar.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nja vet inte om det var så bra att regga sig här, så jag avstår nog tillsvidare med den presentationen. Det här är ju tydligen ett kukmätarforum där det är viktigt med status tydligen och viktigt att man har en Premium-klocka...
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-fågel-eller-fisk-inom-premium-segmentet.12252/

Och för en enkel person som jag som bara tycker det är kul att spana in lite snygga ur och köpa ett och annat kanske utan att ta någon större hänsyn till märke så känns det som att det inte är något för mig.
Så det här är ett ställe jag klarar mig att vara utan. Reggade mig för att jag tyckte det var trevligt med ett svenskt klockforum men jag hänger hellre på watchuseek, där är man inte lika nogräknade med status och att det ska vara premium-rovor för att få göra sin röst hörd.


Hoppsan. Hur länge och vad har du läst?
Vi är nu skandinaviens största klockforum med knappt 5000 medlemmar, så det skrivs mycket här. Det de flesta av oss säger är att det inte spelar någon roll vilken klocka du har, det är intresset vi delar. Sedan kan diskussionen gå varm mellan förespråkare av olika märken och allt som skrivs är inte alltid så trevligt. Men man kan inte vara bästa kompis med 5000 pers utan man får ta allt med viss urskiljning. Varje gång man skriver något får man räkna med svar, både positiva och negativa. Om man inte klarar det så är det bäst att låta bli. MEN forumet är verkligen berikande och att träffa personerna bakom nicken på GTG'n är bland det roligaste som finns. Och här väljer man ju vilka man vill träffa. Så ta det lugnt och bida din tid.....;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Reggar sig och lyfter en gammal tråd för att hylla en AD mitt i natten. Grinar därefter ihop och tänker logga ut för gott samma dag. Vi har sett det förr. Genomskinligt.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ja du Yonsson, du har säkert rätt, i vad det nu är. Vi människor reagerar konstigt ibland. Själv har jag gått och ältat sportmats reaktion hela dagen utan att begripa den. Varför referera till en tråd som ligger så långt ifrån det han vill angripa? Finns väl inte mycket i den som belägger det han är ute efter, jämfört med många andra trådar. Och dessutom går han och spontanköper en klocka för 20k, hur rimmar det med resonemanget? I grund och botten tror jag inte det är så många här som är ute efter att skryta med sina klockor. De flesta vill bara, barnsliga som vi är, visa upp våra klockfynd för andra som uppskattar det, eftersom inte så många i vår omgivning gör det. Om man upplever det som skryt så kanske man inte passar här, men det är ju upp till var och en. Äv till dig Sportmats .
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Är nog inne på samma linje som du Tobbe. Kanske finns någon som vill "skryta" med en dyr klocka, bildar upp den och sedan inget mer. Jag upplever dock att de flesta på forumet är genuint intresserade av horologi, man ser trådar som handlar om länkar, kronhjul, bevels, läderband, endlinks och massor av mindre topics än bara skrytbilder. Kanske Sportmats blev besviken när tjoandet och hurrandet uteblev? Spencer sa en gång att man måste ha tålamod och lära känna forumet och låta forumet känna en själv, innan det tar fart. Tror på det.


Skickat från iPhone
 

joh.jonsson

Panerai
Tror precis som ni herrar här ovan att man måste liksom lära sig forumet.

Skulle jag registrera mig nu så skulle det bara vara ett stort skrytforum. Dagens klocka, pekbilds tråden,osv. Men framförallt denna sjuka guldfeber som råder, och med det menar jag sjukt på ett bra sätt. Nu har jag hängt här ett tag och vet precis som Mekmek(spencer) skrev,
"man måste ha tålamod och lära känna forumet och låta forumet känna en själv"

Den stora hemligheten för att förstå det här forumet måste jag säga är avdelningarna recensioner/köpguider, Vintage och hemslöjd. Det är då man lär sig att det inte (bara) är ett poser forum :)

nu vart det inget skrivet allt om kvalite´n på S&S som tråden egentligen avser. Min skydiver fungerar dock utan problem. lämnade den på service mest för att jag är hellre överförsiktig än inte.

Tack & godnatt :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tror nog detta är ett av de största svenska forumet som är anti-jante.
Jag tvivlar på att någon på detta forumet blir avundsjuk på en annan, isåfall bara någon enstaka.
Jag finner det riktigt kul att se folks klockor, deras framgångar och vad deras smak är.
Jag älskar att se folk som vågar visa sig själva, för grannen eller kusinen/whatever så visar man ju inte alltid vad man har (jävla jante Sverige...) och därför är det kul att komma hit där alla är sig själva.
Alla har sina åsikter och tankar och det är fritt fram, till vis mån, att yttra dom.
Att se folks paketöppningar är det bästa. Man har i åtanke om deras arbete till just den klockan och när den väl kommer fram så är man helt lyrisk av sig. Fantastiskt!

Nog för att många av oss är Rolex bögar så betyder det inte att vi halshugger en SS fantast, tvärt om!
Våga vägra Rolex! Säg nej till grupptryck som man lär sig i körskolan. Ny är jag dock en otroligt svag individ som föll för det (eller bara designen....).

Synd att se en människa vantrivas här men var person får komma och gå som den vill.
Upp till en själv. Ha det bra!
 
Topp