Servicen på NK´s uravdelning lämnar en del övrigt att önska. Mycket bättre hos Kroons.
Ja verkligen. Gå ut från NK och in i nästa hus, PK-huset och gå in på Krons ur i stället. Där är servicen mycket bättre och där är anställda som vet vad dom pratar om. Jag har aldrig varit med om mer stroppiga individer än dom hos NK som inte alls verkar det minsta intresserade av det dom är där för att göra, hjälpa intresserade människor med frågor om klockor. Efter att ha frågat ett par frågor om UTC Skydiver från Sjöö Sandström men bara fått "goddag yxskaft"-svar och en blick som var talande att jag var något som katten släpat in eftersom jag inte hade kostym på mig. Blev inte speciellt köpsugen om jag säger så. Detta borde ju vara något som klockleverantörerna själva borde se till att styra upp - att se till att NK har en personal som är sugna på att sälja deras produkter.
Jag gick i stället till Krons ur. Där blev jag bemött med respekt och intresse och jag blev även tilltalad med mitt förnamn efter att jag visat min legitimation i samband med köpet, för det var just vad det blev där - köp. Min tveksamhet omvandlades i stället till köpglädje, då jag fick svar på dom frågor jag ville ha svar på och man märkte att personalen var kunnig rakt igenom. Det kallar jag service Och deras säkerhetsvakt i butiken var också riktigt trevlig och inte så nonchalant som vissa såna kan vara i andra butiker.