• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur öppna Tissot Seastar Seven?

Magnux

Breitling
Hej. Jag har en Tissot Seastar Seven "guldklocka" med gravyr "FÖR NIT OCH REDLIGHET I RIKETS TJÄNST" och tre kronor. Men hur öppnar man den? Botten på boetten är helt sluten - ingen skruvning eller "sprätt". Jag misstänker att enda vägen är att ta bort glaset. Nån som vet?
 

Bilagor

  • IMG_7298.JPG
    IMG_7298.JPG
    109.2 KB · Visningar: 151
  • IMG_7300.JPG
    IMG_7300.JPG
    110.8 KB · Visningar: 162
  • IMG_7301.JPG
    IMG_7301.JPG
    134.4 KB · Visningar: 150

Subby

Rolex
Hej. Jag har en Tissot Seastar Seven "guldklocka" med gravyr "FÖR NIT OCH REDLIGHET I RIKETS TJÄNST" och tre kronor. Men hur öppnar man den? Botten på boetten är helt sluten - ingen skruvning eller "sprätt". Jag misstänker att enda vägen är att ta bort glaset. Nån som vet?

Enda sättet är att lyfta bort glaset. Varför ska du öppna den?
 

Magnux

Breitling
Jo, naturligtvis förstår jag att en urmakare kan öppna klockan. Men jag är intresserad av att göra det själv.
 

Magnux

Breitling
Så kan det vara - tryckluft eller en stark sugkopp. Det verkar inte gå att få tag på kanten på glaset.
 
Topp