Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur avgör man om ett spänne till Rolex och Omega är äkta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Matts, 16 oktober 2014.

1. Matts
    Trådstartare

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej,

Jag har en gammal Oyster precision (69-70)och en gammal Omega seamaster ( -65) Saknar spännen till båda och gillar läderband så jag vill gärna hitta original till dem båda. Finns ju en hel del som säljer på e-bay och även om jag kan sortera bort de värsta skojarna så vore jag tacksam för eventuella tips om hur jag på bilder kan avgöra äktheten. Alternativt var man hittar dom över disk i Stockholmsområdet. Kaplans brukar ha till omega men inte till Rolex, är det nytt hos Rob som gäller eller finns det någon som är bra på begagnade rolextillbehör

Mvh

Matts

2. M.U

M.U Biskop

Hört att man ska slicka på dom! Nä men kolla med AD eller släng upp en köp annons här på KS!

Daytrader och Icaras gillar detta.
  3. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Ska finnas någon tråd angående detta, kommer inte på någon fras eller någon som skrev där men med rätt sökord ska du hitta något.

4. Matts
    Trådstartare

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Försökte leta i gamla trådar innan jag la upp den här men ska leta lite till:)

Hade ju två gamla guldfärgade som jag slickade och bet på men dom var lite mjuka så jag gissade att dom var falska och slängde dom;)

Icaras gillar detta.
  5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Är det 16 mm , du ska ha ?

6. Matts
    Trådstartare

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jepp, stål till Rolex och "guld på stål" till Omegan

7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Matts, billigast och lättast är att köpa från Bergströms Ur i GBG. Ligger mellan 500-700 beroende på deras humör... Eller Rolex priser.

Kan fota inatt/imorgon på ett äkta och ett fejk.

8. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    Har för mig att det var LongCon som startade en tråd angående detta under vintage. Kommer dock inte ihåg vad den hette, skrev själv några rader.

Mvh

9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Matts och Obeedoobe gillar detta.
  10. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Rykten gör gällande att det kan vara värt att kolla med Jälmers också då de ligger kvar på den prisnivån, som på sistone var 650 och inte 500, medan Bergströms höjt på sistone.

11. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Någon som ser vilket som är äkta och vilket som är fejk? Kanske kan någon expert på forumet uttala sig...

image.jpg

12. Grafton

Grafton Biskop

Vänster fejk! Höger shejk! :D

13. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Fel...

Grafton och Wii gillar detta.
  14. Grafton

Grafton Biskop

Jag var full.

15. Matts