• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur avslutar man en vecka på bästa sätt? Unboxing så klart!

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har velat lite fram och tillbaka kring vad nästa naturliga steg i samlingen skulle vara, köra vintage igen eller komplettera med något nytt. I samlingen finns redan en OysterQuartz 17000 samt en Sub 1680. Med andra ord bara äldre pjäser.

Ett tag var jag inne på en ny rolle i form av en GMT-C eller en Sub-C ND, båda har provats på Rob E. Det var rejäla pjäser med fin känsla, inget snack om saken.

Samtidigt har vintage-suget fortsatt, efter att ha sett 5513 & 1675-or unboxas till höger och vänster så har frestelsen varit stor att fortsätta på den inslagna vägen.

Dessa frågor har stött och blötts hemma, man skulle kunna säga att det har varit som Syrien för Obama - vad fan ska jag välja?

Som alla på KS så har jag spenderat osunt mkt tid på nätet i jakt på info, specar, objekt etc... Har bollat lite prospekts med våra vänner Spencer och Per samt försökt få tag på handlare som ej svarar alt redan sålt objekten.

Hittade till slut ett objekt jag gillade, hade rimligt pris och tickade många av mina boxar. Kontakt inleddes med den rätt kände handlaren, som visade sig vara både trevlig och snabb i sin kommunikation. Efter ett antal mail och dagars funderande såg jag till min förtvivlan att objektet jag var intresserad av stod listad som "sold".

If you snooze you lose, tänkte jag och var beredd att börja om från början igen... Mailade handlaren och beklagade att jag var lite sen på bollen eftersom han redan sålt klockan. Dock visade det sig att han lagt undan den till mig men glömt att skicka bekräftan på detta till mig :D Med andra ord var det "bara" att köra en banköverföring på en bättre summa till ett annat land, till en person jag aldrig ens sett på bild. Klocknörderi - you gotta love it :p

När jag satt på ett långt möte så fick jag äntligen det efterlängtade mailet - "du har paket att hämta på internpost". Synd bara att jag hade ett nytt möte direkt back-to-back... Såg till att avsluta det mötet snabbt och slängde mig ner till internposten...

Våra vänner på fedex jobbar snabbt, paketet lämnade USA i onsdags och här är det
null_zpsb9b98fc1.jpg


Vissa gillar gamla papper till klockan - andra tycker det är onödigt. Jag tycker det är en litem extra bonus & mysigt. Som synes har jag uppenbarligen gått vidare i mögelträsket, papprena är inte LNIB direkt...
null_zps0eaca064.jpg


Men då är frågan - vilket mögel har jag köpt...? Inte en sub till va? Näää... men nått liknande skulle man kunna säga...













* trumvirvel*











Efter alla 1675-or som bubblat upp så blev jag sugen att testa en jag med. Min första Rolex var dessutom en 16700 - så man kan säga att cirkeln är sluten igen! Det är alltså en 1675 från 1970/72 med skönt blekt pepsi-inläg och en rasslig vikt oysterlänk :D
null_zps734c39a5.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
grisigt!! brukar hata när folk har en massa felstavningar i sina texter, men i detta fall är det bara charmigt för jag förstår din iver!! grattis
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Man bockar och bugar för edra gratulationer! Blir hem o köra länken i ultraljudsbadet senare i kväll

Den sitter jäkligt skönt, som nästan alla Rolla gör. Lagom stor och med en stor dos charm
 

jabla

Sarlacc
Stort grattis! redan i början av sommaren fastslogs att alla behöver en GMT. Explorer II tog över ett tag, även den med 24h visning men nu visar du att vi är på rätt köl igen.
 
Topp