• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bra är klockfantaster på att passa tider, hur bra är du?

Hur bra är DU på att passa tider, dvs att komma i tid till möten etc..

  • Jag är dålig på att passa tider. Andra får ofta vänta på mig.

    Röster: 19 9.2%
  • Jag är medelbra på att passa tider, ungefär som folk är mest.

    Röster: 45 21.7%
  • Jag är mycket bra på att passa tider, jag är ganska ofta tidig, det är jag som får vänta på andra.

    Röster: 143 69.1%

  • Totala väljare
    207

TicTack

Cartier
Hur bra är klockfantaster på att passa tider, generellt sett? Ovan kan du fylla i hur bra du tycker du är på det.

Finns det något mönster?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ser alltid till att vara i tid. Finns ju en anledning till att vi har ett system med att mäta tid (och anledningen är inte att vi ska få ha trevliga klockor även om det är en välkommen bonus:) ).
 

Sond

Patek
Alltid i tid, man kan ställa klockan efter mig. Man brukar säga en tid så att folk ska veta när man ska vara på plats. Annars kunde man ju lika gärna skita i att säga en tid...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag är ganska bra på att komma i tid.
Eller, jag var bra på det. Sen så är det ingen annan i min generation som inte bryr sig så jag tröttnade ganska snart på att vänta 20 minuter varje gång på folk så jag började skita i att komma i tid också.
Men för viktiga saker är jag alltid i tid.
 

Bramster

Omega
Har oftast bra koll (+\- 15 min) på vad klockan är, utan att kolla på klockan. Tyvärr medför det inte att jag är i tid. Får nog kalla mig själv för tidsoptimist.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Är alltid i tid till jobbet och till andra viktigare möten. På fritiden övergår jag till att bli mer av en tidsoptimist.
 
När det gäller jobbet så har jag numera begåvats med flex-tid men tidigare var det fan i mig av yttersta vikt att vara i tid. Ingen jävel ska behöva sitta och vänta på mig!
 

leicaphile

Panerai
När det gäller jobbet så har jag numera begåvats med flex-tid men tidigare var det fan i mig av yttersta vikt att vara i tid. Ingen jävel ska behöva sitta och vänta på mig!

Finns inget värre än när man har möte och några kommer 5-10 min för sent. Har man 10-15 pers som sitter och väntar 10 minuter på någon så är det ett par arbetstimmar som slösats bort.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Aldrig sen.. Förutom på mprgonen på jobb.
Har flexsystem och då är man inte så stressad på morgonen av någon anledning. :)
 

Icaras

Rolex
Aldrig sen.. Förutom på mprgonen på jobb.
Har flexsystem och då är man inte så stressad på morgonen av någon anledning. :)
Flex är guld värt ibland :). Stanna längre när det regnar och sedan sluta tidigare när det är fint väder etc.

OnT: Är sällan sen, men skulle jag vara sen så beror det nästan alltid på att jag helt glömt att jag har en tid att passa den dagen.
 

Fred72

Cartier
Tid...jagar sekunder varje dag för att få egentid och är därmed alltid på plats precis sådär lagom sent så att folk ska bli irriterade, dock ej så sent så att folk ger upp. Har hitintills inte blivit av med jobbet eller missat något flyg. Visst blir jag irriterad på mig själv ibland, men jag får å andra sidan sjukt mycket gjort om dagarna.
//Fred
 
D

Deleted member 1265

Guest
Väldigt puntklig, uppväxt så.
Att inte respektera andras tid och konstant vara sen till olika möten är att inte respektera sina medmänniskor.
Sen händer det självfallet saker som gör att man kan bli sen, vissa tycks dock detta hända jämt.... förbannat irriterande.
 

Xavante

Omega
Flexen på jobbet är alltid maxad, kommer alltid 20-30 minuter innan arbetsdagens start och kan nästan aldrig flexa hem tidigare. Får väl skylla mig själv men är patologiskt noggrann med att komma i tid.
 

HolyCrap

Omega
Jag håller punktlighet mycket högt och strävar alltid efter att vara i tid. Till viktiga saker tenderar jag att vara i för god tid (typ 3 timmar för tidigt på flygplatsen).

Jag har dock också en släng av tidsoptimism i vardagen vilket gör att jag allt som oftast kommer precis i tid eller strax efter, med andan i halsen, då jag startat en aning för sent.
 
Förvånande hur bra folk här tycks passa tider, har alltid annars haft intrycket av att Klocksnackare ofta kollar på klockan utan att egentligen veta vad tiden visar. Med tanke på att man fångas av sekundvisarens nästintill magiska svepande över urtavlan ;)
 
Topp