• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bra är klockfantaster på att passa tider, hur bra är du?

Hur bra är DU på att passa tider, dvs att komma i tid till möten etc..

  • Jag är dålig på att passa tider. Andra får ofta vänta på mig.

    Röster: 19 9.2%
  • Jag är medelbra på att passa tider, ungefär som folk är mest.

    Röster: 45 21.7%
  • Jag är mycket bra på att passa tider, jag är ganska ofta tidig, det är jag som får vänta på andra.

    Röster: 143 69.1%

  • Totala väljare
    207

Ketan

Cartier
Är inte så sen ofta men behöver alltid stressa mig då jag är väldigt tidsoptimistisk :cigar: En sak jag alltid är sen till är träningen :D
 

Obeedoobe

Friends of KS
Håller alltid tiden...om jag är själv. Sjukt irriterande och stressande med människor som inte kan passa tiden. Tyvärr bor man ihop med en tidsoptimist så det går ofta åt helvete!

Mvh
 

Simpatico

Rolex
Ser mig själv som en god person som kommer i tid till jobbet, möten och andra tillställningar. I tid räknas mellan 30sek innan till 5 min innan.
Tycker att det passar mig fin fint men så finns det just ett litet men.
Min underbara fru har en egen tidzon och den går ca 10-30 min för svensk tid beroende på viktighetsgraden. Så resultatet blir alltid att jag frågar om tiden när vi tex skall åka osv. Det blir lättare så i längden. Hon har inga större problem att vänta 20 min på plats innan tex en middag medans jag kan tycka att det är ett slöseri med tid ;)
Dock så skall damen ha en eloge för att hon aldrig är sen. Har aldrig behövt vänta in henne eller hålla en taxi för att det skall bara...
Och devisen "-Happy wife = happy life" stämmer.
 

TicTack

Cartier
Pfff, jag bär en guld Rolex klocka, saker och ting börjar när jag kommer, passar tider, pffff :cool: :cigar:

På mjölkpaketet (så med reservation för att de hade fel) stod det för ett tag sedan om hur det fungerade med tidigare tiders kungar i Sverige. Då var det kungens klocka som gällde, och alla andra fick ställa in sina klockor efter kungens klocka. Om kungen var sen så ställde han om sin klocka, och så vips var han inte sen!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är tidsoptimist så blir ofta lite sen men sitter just nu och svär över att en del andra är extremt dålig på att hålla tiden.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Utan småbarn: alltid i tid och stressades över att vara sen.
Med småbarn: aldrig i tid och stressas inte över att vara sen.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag lever i ett land där de alltid är minst (!!!!) 15min sena till allt...
I början var jag galet frustrerad... Men har lärt mig att kontrollera mina känslor.
Jag kan också säga att numera kommer de flesta i tid till mina möten, mötes dörren stängs och låses vid utsagd tid, oavsätt vilken "rang" du har... Har mött vissa problem (de högsta cheferna kan inte heller klockan) ;) men överlag går det bra nu...
Kundmöten däremot är jag den som sitter och väntar 15-30 minuter efter utsagd tid, varje möte... :)

Jag vägrar följa deras mönster och är själv alltid i tid.

Mvh
Micke
 

MBx

Cartier
Jag lever i ett land där de alltid är minst (!!!!) 15min sena till allt...
I början var jag galet frustrerad... Men har lärt mig att kontrollera mina känslor.
Jag kan också säga att numera kommer de flesta i tid till mina möten, mötes dörren stängs och låses vid utsagd tid, oavsätt vilken "rang" du har... Har mött vissa problem (de högsta cheferna kan inte heller klockan) ;) men överlag går det bra nu...
Kundmöten däremot är jag den som sitter och väntar 15-30 minuter efter utsagd tid, varje möte... :)

Jag vägrar följa deras mönster och är själv alltid i tid.

Mvh
Micke

Det brukar bli tidskonflikter när uppsalastudenter kommer till Stockholm (eller andra lärosäten) och vice versa. I Uppsala har man som bekant sedan länge s.k. akademisk kvart (som trots min egen tidshållning är en utmärkt idé:cool:)

Kan det vara så att du har med gamla uppsalastudenter att göra.;):)
 

JesperO

Rolex
beror ju helt och hållet vad vad man skall komma i tid till...
flyg - försöker väl ha lite marginal... möte, jo det är väl önskvärt och kanske lite smart... svärmor... "jorå vi är på väg"
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag är nästan alltid i tid. Dock anser jag det vara ett j-la oskick att vara för tidig! Finns inget värre än folk som kommer för tidigt! Hellre 15 min för sen i så fall. (Självklart beroende på tillfälle...)
 

ruchac

Omega
Finns en anledning till att vissa kallar mig för "sista sekundenmannen". Allt som oftast prick i tid. Och mina klockor får aldrig gå mer än 5 sek fel åt ena eller andra hållet. Lite tvångssyndrom där liksom.
 

erlpes

Omega
Usel. Nästan alltid sen till allt. Förr var jag rätt obrydd i det - men har på senare år blivit allt mer stressad och frustrerad över oförmågan att passa tider. Har också börjat med allt mer komplicerade förberedelseplaner för att lyckas - vilket har hjälpt men inte helt. Förövrigt kan noteras att den verkliga stressen över att inte komma i tid börja på allvar efter det att jag började hänga på Klocksnack........
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Kommer alltid i precis lagom tid vilket kan vara alltifrån tidigt till sent beroende på vem jag träffar och deras tidpassning
 

TicTack

Cartier
Det brukar bli tidskonflikter när uppsalastudenter kommer till Stockholm (eller andra lärosäten) och vice versa. I Uppsala har man som bekant sedan länge s.k. akademisk kvart (som trots min egen tidshållning är en utmärkt idé:cool:)

Kan det vara så att du har med gamla uppsalastudenter att göra.;):)

Vad jag vet så kör man väl kvart över på de flesta univ/högskolor/skolor, inklusive när jag gick i grundskolan (eller minns jag helt fel)?

Jag vet ett undantag som kör en smart grej. De börjar prick på förmiddagen, men kart över på eftermiddagen. Det ger 15 minuters längre matrast vilket är guld om man vill försöka laga något själv.
 

Rödhaken

Breitling
Jag är bra på att passa tider, men är sällan för tidigt, det handlar om precision :)
Sedan om det är ett resultat av klockintresse låter jag vara osagt ;)
 
Topp