• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bra/dåligt går era beaters?

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag har förstått det som att många här har klockor vars uppgift är att pryda handleden när hårt arbete står på schemat. Inte kan man ju gå klocklös! ;)
Eftersom dessa klockor får utstå en hel del och i många fall inte servas lika frekvent som övriga klockor så har jag listat ut att de antagligen har en viss gångavvikelse. Jag undrar alltså, precis som rubriken antyder, över hur dessa klockor går.

OBS! Gör skillnad på regelrätta beaters och vardagsklockor. Jag vill lära känna de klockor ni bär när ni:
1.gräver ett djupt hål mitt ute i skogen
2. simmar maraton
3. cyklar i Anderna
4. slår sönder piratklockor.
5. alla ovanstående exempel samtidigt
och inte de klockor ni bär när ni vässar pennor, knäpper upp bältesspännen eller spelar bingo.
Livsstilskontorsråttor och dylikt pack undanbedes! :D OBS!
 

jabla

Sarlacc
Jag har haft min GMT som beater i över två år och den fortar sig mindre än 10 sekunder i veckan.

Här är den med och byter takpapp på förrådet.
gmt-tak.jpg


Och här tvättar jag bort asfaltklister från länk och händer.
gmt-dirty.jpg
 

meo_swe

Audemars
Jag har bara beaters... Men de som fått mest stryk är:


Inte ens en minut per vecka. Vilket känns jävligt bra för ett oregulerat ETA-grundverk.


Ca -10-15sek/dag beroende på vad jag gör.

Båda klockorna har fått så otroligt mycket stryk (seikon har jag t.o.m landat på (100kg man med ca20kg utrustning) utan att den skadades allt för illa. Helt otroligt nöjd med misshandelskvaliten på dessa!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har en Seiko Samurai. Den funkar i alla väder. Tyvärr har inte så många bilder på just den klockan när jag tex badar kraftfullt.
 

demondave

Rolex
Quartz! :) Sinn UX, så den pallar livet som jobbklocka bra. Inte illa med tanke på att ett par riktiga arbetsskor sällan håller mer än ett halvår, och kvalitetsarbetshandskar slaktas på löpande band.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag hade min Scubapro 500 under hela semester. Den kanske drog sig nån minut, men inget jag bryr mig om då det inte är vardagsklockan.

ABF245DE-C24A-43FE-ADA3-C8ECA7D77B1C-427-000000322AD5FDC3_zpsbf567644.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Badade och bastade, samt spelade paintball med min tuna förra helgen och det var inga som helst problem.
Planen är att den ska få ett saffirglas och sedan ska jag låta den ska få vara med om allt och lite till. Har hållt +1 sekund totalt de senaste två veckorna.
8C98A814-141F-49B8-BDBB-106E675E75D0-10104-00000A4ECCE9A386_zps093c62eb.jpg
 
Topp