• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bra går era klockor?

ArneF

Omega
För knappt ett år sedan köpte jag en TagHeuer Calibre 5 med ett ETA 2824-2. Första tiden gick den 5 sekunder/dygn för fort. Sedan lugnade den ner sig och nu går den väldigt bra, på tre veckor har den tappat 1,7 sekunder! Vore intressant att veta vilken grade det är, men TagHeuer säger inget och informationen på nätet är motstridande.

Med vilken noggrannhet går era klockor? Eller är det bara jag som pensionär, som räknar sekunderna?

IMG_0432.PNG
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
SubC, minus ca 5 sekunder på drygt 2 veckor.

Har dock inte haft klockan så länge ännu och jag upplever att den går mer precist nu jämfört med vid köpet. Får återkomma om ytterligare någon månad med mer noggran rapport :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Min Seamaster fortar sig med mindre än en sekund per dag under den ca en månads tid jag haft den.
 
Min Datejust går plus cirka 6 sek/dygn, medan min Glycine Combat Sub plussar på cirka 5 sek/dygn. Är riktigt nöjd med båda!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Daytonan går fantastiskt jämnt. Har fortat sig 7 sek på en månad!!
Vad var det för något du mätte din klocka med? Såg ut som en telefon app eller något?
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Kör också med qvarts f.n så det är inget jag märker:)

Måste straxt skaffa mig en automatare så jag har något att reta mig på;)
 
Mina går alldeles utmärkt, oavsett position.

Kan vara för att de ruckas/plockas isär/rengörs/halvservas en gång i veckan...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Har du ingen winder Niklas:)?

Nä. Hade en tidigare men jag växte ur den.
Så i samband med ombyggnad av huset så fixade arkitekten en tjusig klockförvaring tillsammans med finsnickaren :)
Men den är stationär vilket inte gör så mycket. Gillar att pilla och ställa om klockorna jag ska ha för dagen.
Hade varit jobbigare om jag hade ägt en evighetskalender ;)
 

par

Patek
2-Faktor
Nä. Hade en tidigare men jag växte ur den.
Så i samband med ombyggnad av huset så fixade arkitekten en tjusig klockförvaring tillsammans med finsnickaren :)
Men den är stationär vilket inte gör så mycket. Gillar att pilla och ställa om klockorna jag ska ha för dagen.
Hade varit jobbigare om jag hade ägt en evighetskalender ;)

Haha bra poäng:)
 

Kondoren

Omega
Rolex Datejust 116234, +2 sek/dygn.

Dock kan fortare om den bara ligger still, men blir uppdragen varje dygn.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min GMT har nu gått -2 sedan måndags (5 dygn).
Det är mer än acceptabelt för mig!
Förra gången jag kollade var det +0.5s per dygn.

Lägger den baksidan ner varje natt.
 
Topp