• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bryter jag av mitt bandstift?

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Gokväll gott folk! Skulle precis göra rent länken på min Seamaster när jag ser att ena bandstiftet har rostat :mad: mitt originalstift gick sönder och i all hast byttes det till ett AM jag hade liggandes. Jag har inte tänkt på att skaffa ett nytt och nu visade det sig att det "nya" stiftet inte tålde vatten... Hur i hela friden ska jag få loss det? Jag har försökt att lösa upp rosten utan resultat:shifty:
image.jpeg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Sätt dit ett Omega eller åtminstone ett bra stainless steel bandstift när du monterar ett nytt .

Opps... Redan satt dit ett nytt ;) jag ska på skidsemester imorgon och då kommer denna användas så det får duga tills jag har ett ärende hos AD nästa helg! Måste få tummen ur att byta visare på en klocka. Tråkigt att man har en bit att åka till närmsta AD annars hade ett nytt bandstift köpts redan imorgon!
 

rogart-63

Patek
Opps... Redan satt dit ett nytt ;) jag ska på skidsemester imorgon och då kommer denna användas så det får duga tills jag har ett ärende hos AD nästa helg! Måste få tummen ur att byta visare på en klocka. Tråkigt att man har en bit att åka till närmsta AD annars hade ett nytt bandstift köpts redan imorgon!
Köp på Nätet som alla andra? cousisnuk har. Finns på Ebay men dom kostar lite mer där. Finns nån bra som heter twente nånting. Säljer bra stainless steel bandstift . Bra priser och du har dom hemma till du kommer från fjällen :)
 

Aquastar

Omega
Bandstiften hos cousins är från asien och litar inte riktigt på kvalitén, köper från Verkmästarna och Ånge Urdelar, då är det swiss made och bra kvalité
 

Aquastar

Omega
Bandstift från Schweiz är fortfarande hög kvalité och är handmonterade, stift från asien är maskinmonterade och kan ibland vara riktigt dåliga.
Problemet kan vara att det är längre leveranstider från Schweiz än Asien så många leverantörer väljer det snabbaste och billigaste sättet.
 

tictac62

Cartier
Oj, det är verkligen skillnad på bandstiften kvalitet, har inte hittat riktigt bra kvalité hos någon annan är från schweiziska tillverkare, titta på verkmästarnas webshop såfår ni se, läsa gärna yonsons länk om bandstift, den är grym!
 
Topp