Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur bryter jag av mitt bandstift?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Krostiffer, 4 februari 2016.

1. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Gokväll gott folk! Skulle precis göra rent länken på min Seamaster när jag ser att ena bandstiftet har rostat :mad: mitt originalstift gick sönder och i all hast byttes det till ett AM jag hade liggandes. Jag har inte tänkt på att skaffa ett nytt och nu visade det sig att det "nya" stiftet inte tålde vatten... Hur i hela friden ska jag få loss det? Jag har försökt att lösa upp rosten utan resultat:shifty: image.jpeg

2. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

(Om du är urmakare så kan du sluta läsa här)

Jag fick tillslut bort det! Med en kökskniv och en tändare så fick jag fjädern att hoppa ur... Inte en repa på klockan! Sov gott

Anders Forsberg, Icaras, Freddie L och 7 andra gillar detta.
  3. maximuspro

maximuspro Stadsbo

Från:
    Partille
    Ja borrade sönder mitt:)

Krostiffer gillar detta.
  4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Sätt dit ett Omega eller åtminstone ett bra stainless steel bandstift när du monterar ett nytt .

5. Krostiffer
    Trådstartare

Krostiffer Borgare

Opps... Redan satt dit ett nytt ;) jag ska på skidsemester imorgon och då kommer denna användas så det får duga tills jag har ett ärende hos AD nästa helg! Måste få tummen ur att byta visare på en klocka. Tråkigt att man har en bit att åka till närmsta AD annars hade ett nytt bandstift köpts redan imorgon!

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Köp på Nätet som alla andra? cousisnuk har. Finns på Ebay men dom kostar lite mer där. Finns nån bra som heter twente nånting. Säljer bra stainless steel bandstift . Bra priser och du har dom hemma till du kommer från fjällen :)

eriksson850 och Krostiffer gillar detta.
  7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Bra bandstift är en billig försäkring. :)

FilipF gillar detta.
  8. Aquastar

Aquastar Bonde

Bandstiften hos cousins är från asien och litar inte riktigt på kvalitén, köper från Verkmästarna och Ånge Urdelar, då är det swiss made och bra kvalité

tictac62 gillar detta.
  9. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Finns alla kvalitéer hos cousins, sedan tvivlar jag på att kinesiska stift nödvändigtvis behöver vara sämre än schweiziska.

Aquastar gillar detta.
  10. Aquastar

Aquastar Bonde

Hur menar du nu?
    .

11. Aquastar

Aquastar Bonde

Bandstift från Schweiz är fortfarande hög kvalité och är handmonterade, stift från asien är maskinmonterade och kan ibland vara riktigt dåliga.
    Problemet kan vara att det är längre leveranstider från Schweiz än Asien så många leverantörer väljer det snabbaste och billigaste sättet.

tictac62 gillar detta.
  12. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Oj, det är verkligen skillnad på bandstiften kvalitet, har inte hittat riktigt bra kvalité hos någon annan är från schweiziska tillverkare, titta på verkmästarnas webshop såfår ni se, läsa gärna yonsons länk om bandstift, den är grym!