Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur byter jag betteri i den här (Citizen)

Diskussion i 'Vintage' startad av joh.jonsson, 18 januari 2014.

1. joh.jonsson
    Trådstartare

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    hej! ja, rubriken vart fel :p

fick några klockor för ett tag sen, b.la longine´sen som jag frågade om här förut.

Jag vill ha igång den här citizen rackarn men jag kommer inte åt batteriet hehe.
    baksidan ser solid ut och det går att plocka av glaset lätt?
    help!!
    Visa bifogad bild 8650
    bild 3.JPG

Bonusbild på en cool digitalare som efter batteribyte tyvärr knappt lever :( (till höger)
    bild 1(1).JPG

eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Är det en monoque? I så fall kan det vara så att du får lov att plocka bort glaset, använda en "visarbortagare" för att plocka bort kronan (kronan är i så fall delad på mitten), efter det borde det vara enkelt att få ur hela urverket...

3. joh.jonsson
    Trådstartare

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Glaset får jag lätt bort. Men jag har ingen visarbortagare, kan man ta loss kronan med lite våld bara, inget som pajjar i verket?

Edit. Jo det gick med våld, kronan flög över halva rummet men jag följde den med blicken ;)

4. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Titta på den här videon.
    Kan nog gå utan visarbortagare, det viktiga är att den dras rakt ut och inte snett... Blir lite gambling kanske så lita inte på mig, dvs egen risk! ;)

joh.jonsson gillar detta.
  5. joh.jonsson
    Trådstartare

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    nice video! tack

fick isär allt nu men det är en minimini skruv till batteriet, mindre än de jag har från klockmeckar satsen. får dra förbi urmakaren =)

6. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Hur gick det med ditt betteri till slut?

7. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Sista han skrev var att han saknade en tillräckligt liten skruvmejsel. Vet inte om tanken var att han skulle skynda sig för att hinna förbi urmakaren innan stängning, men då klockan var 3 en lördag eftermiddag var det nog lite sent... :)