• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur byter ni klockarmband?

Vonlind

Panerai
O6gPaZV.jpg


Bara tejpa bladet om du oroar dig för repor!
 

Sond

Patek
Bergeon. På något oförklarligt sätt hel fantastiskt. Kanske som med klockor. Det är skillnad på ur&penn och PP...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tror inte denna lirar med Rolex. Zed har provat?


Fick vi någon klarhet i detta?
http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090dk
http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090do
Enligt RicVin fick man tydligen lite tråkiga svar från Watch-tool.de och det är alltså inte utrett.
Någon som äger en och har provat? Är alltså intresserad av att ta bort länken på min SubC utan att lämna så mycket som en skråma på insidan av bandhornen.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De rekommenderade en dyrare variant men skrev samtidigt att inte den heller passade alla Rolexlänkar. När jag frågade vad skillnaderna var och vilka den defakto passade till så kom inga fler svar trots påminnelser :-(
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Byter oftast med fingrarna, inga verktyg. Fick dock hem ett verktyg idag, lättare att ta av med verktyget och lättare att sätta på med fingrarna!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag använder min Bergeon 6767-F, som jag hittat på ebay. Passar såklart inte alla, men utan tvekan det bästa verktyg jag använt. Har haft svårt att hitta en svensk leverantör för detta, tills en vän tipsade mig om stylechrono.se
"Ödlebandet har ett spänne i silver utav titan och gör sig väldigt bra till nättare kostymklockor."

Intressanta material de använder på klockarmbanden på stylechrono :D. Det är alltså i silver men gjort i titan, fullt logiskt.
 

Broke

Omega
2-Faktor
Gerber MP600 och en boettkniv. Är dock lite mycket med länkar. Funderar på att skaffa en Bergeron med en liten gaffel.
 
Topp