• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur djupt har du dykt?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
h-swimming-pool.jpg


-Min klocka klarar 100m
-Jaha, min klarar 200m
-Å fan, jag har en Sinn UX, den klarar 12000m
-Nehe, det gör den inte alls! Urverket stannar ju redan vid 5000m

Ja, ni fattar grejen va? Hur djupt har ni dykt (med eller utan klocka)?
Själv har jag varit nere på botten av en sjö. Kanske 5 meter, max.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
38 m utanför Fårö med Scuba Swatch, precis en sådan här var det. Hade fått den av min tjej Ingrid i 24 års present.

22FB9462-0882-4679-B6AB-87F3E4B7C539-1399-000003A4EF981C31.jpg
 

Maro

Audemars
Jag har varit nere på 25m några gånger. Men det var många jobbiga år sedan, klocka vet jag inte om jag hade med mig!
Nu förtiden är jag tråkigare så det är nog poolen som gäller!
 

Målarn

The Steak
Fan vad ni har dykt då :D !! Jag har vart nere på botten i nån simbassäng bara hahah, 4-5meter max :cool:
Då gällde Casio, fast den är borta sen längesen ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
yonsson skrev:
Spencer66 skrev:
38 m utanför Fårö med Scuba Swatch, precis en sådan här var det. Hade fått den av min tjej Ingrid i 24 års present.

Att hon heter Ingrid gör det hela ännu bättre på något sätt :)

Det kallas proveniens :D

Proveniensen skulle öka om du kunde styrka påståendet med en bild. På Ingrid. Du behöver absolut inte vara med själv på bilden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denke skrev:
Proveniensen skulle öka om du kunde styrka påståendet med en bild. På Ingrid. Du behöver absolut inte vara med själv på bilden.

Alla vet väl hur Ingrid ser ut eller?
dir.jpg

(Inga sitter till höger om Ingrid)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Att hon heter Ingrid gör det hela ännu bättre på något sätt :)[/quote]

Det kallas proveniens :D[/quote]

Proveniensen skulle öka om du kunde styrka påståendet med en bild. På Ingrid. Du behöver absolut inte vara med själv på bilden.[/quote]

Den här får man fram om man googlar henne idag..

B5BE6BF3-2784-4A85-ABAB-F54419D456CC-1399-000003AC4B4DC55B.jpg


Hon är dock inte 22 längre..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skarfen dödar både uringning och fantasi som en rejäl örfil.
Den säger mer "Jag är här för business" än "I'm here to party", så att säga. Jag tycker nästan du ska planera en skarf-intervention faktiskt :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Svårt, har inte träffat henne sedan 1998..

Hon är jurist och jobbar för EU i Bryssel, därav den "ekivoka" klädseln ;)
 
Runt 25m som max tror jag, har bara 'Open water' och hade min Omega SMP då, mina Rollar har bra fått snorkla max ner till typ 10m tyvärr...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ca 20m utan klocka. Förlitar mig helt på divemaster-polarens dykdator. Har även en tendens att börja lattja slut på luften på väg upp och ligger allt som oftast på noll när jag väl når ytan. :roll: Har dock ledsnat lite på att dyka då det ju är samma fiskar och korallrev varenda gång. Snorkla och fridyka är dock fortfarande skoj!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Spencer66 skrev:
38 m utanför Fårö med Scuba Swatch..[/img]

Vid Digerhuvud? Jag och Nicke dök där för femton år sedan kanske. Rakt ned från andra parkeringen från Lautershållet. Sägs stupa 70 m rakt ned från pallkanten på sina ställen, men vi var nog inte djupare än 25 tror jag.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Fråga Joberman om hon var läcker! :D
Ja, hon var fin som fan. Kan inte uttala mig om hur hon ser ut i dag. Scarfen förklaras väl dels av att hon var karriärjurist, dels att bilden nog har några år på nacken (synd att JE bailat. Han skulle bli hjärnblödning över sådana här "inlägg av Facebook-karaktär) :)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
30 meter med Omega SMP, alla mina dyk gjorda med den klockan, den är dock inte kvar i mina ägor. Har advanced cert.

Sen har jag även gjort djupdykning i flaskan ett antal gånger med diverse olika klockor, tycker det har funkat hyffsat faktiskt.
 
Topp