• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur djupt har du dykt?

seikoswede

Panerai
42,3 meter strax norr om Vinga fyr, mätt med min gamla Aqualand någonstans runt 89-90.

Den är väck sedan länge och dessvärre har jag också lagt av med gummi- och watersportfetischen!

Jim
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur djupt har du dykt?

Däckade i barnpoolen vid Mariaplan -99. Klockan hade jag pantat för att dricka mig full på Röda Rummet/Kompaniet... Så 15 cm..?
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
Att hon heter Ingrid gör det hela ännu bättre på något sätt :)

Det kallas proveniens :D[/quote]

Proveniensen skulle öka om du kunde styrka påståendet med en bild. På Ingrid. Du behöver absolut inte vara med själv på bilden.[/quote]

Den här får man fram om man googlar henne idag..

B5BE6BF3-2784-4A85-ABAB-F54419D456CC-1399-000003AC4B4DC55B.jpg


Hon är dock inte 22 längre..[/quote]
Värsta milfen ju! Kan bara tänka mig när hon var 22!
 

David

Bödeln
121022-Dive.jpg


Loggen säger 45 meter.

Just det tillfället misstänker jag att en TT-Sub fick vara med.

091121-Blue2.jpg


Och så några bilder till, bara för att.

110108-Nudie-3.jpg


111230-D3.jpg


120101-Turtle.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Jag har ju en dykare som klarar av rätt fina djup, så den klarade galant ca 1 meter när jag höll nere armen längst kroppen när vattnet nådde hakan, där jag bottnade. Vattnet var riktigt skönt vid Barcelonas stränder :)
 

Pleximannen

Cartier
Runt 20 meter. Självklart alltid med en Rolle på armen. De flesta dyken i Sverige - för vem tycker inte att det är kul att kolla på brunt vatten med 2 meters sikt, nån enstaka torsk och brun botten? Plus två dyk i Sydafrika. Känns som att det är dags att dra till varmare trakter i allmänhet.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
44 meter med tuber. Nitroxdyk utanför Gilli Trawangan, Indonesien. Dyk på WW2 sjunken Japansk ubåtsjakt. "Klocka" Suunto Gekko

18 meter utan Tuber. Fridykning på Amorgos, Grekland. Klocka Citizen Aqualand.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Denke skrev:
Jag har duschat med en sub. Gills det?

jag har duschat med min speedy pro. Hade tråden handlat om hur hårt vi påfrestat våra klockor med avseende på deras specade vattentäthet hade det blivit en promenadseger för mig således!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gavve skrev:
Denke skrev:
Jag har duschat med en sub. Gills det?

jag har duschat med min speedy pro. Hade tråden handlat om hur hårt vi påfrestat våra klockor med avseende på vattentäthet hade det blivit en promenadseger för mig således!

Ja, faktiskt. Annars är väl Speedyn känd för att ta in vatten som en torpederad ubåt om någon så mycket som viskar Ramlösa inom en tremetersradie... :D
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Denke skrev:
Gavve skrev:
Denke skrev:
Jag har duschat med en sub. Gills det?

jag har duschat med min speedy pro. Hade tråden handlat om hur hårt vi påfrestat våra klockor med avseende på vattentäthet hade det blivit en promenadseger för mig således!

Ja, faktiskt. Annars är väl Speedyn känd för att ta in vatten som en torpederad ubåt om någon så mycket som viskar Ramlösa inom en tremetersradie... :D

Haha höll klockan utanför så vet inte om det räknas som dusch...
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Har även trustorduschat med en Aqua Terra i köket i min gamla hyresrätt. Ogillades föga förvånande av hyresvärden vid besiktning. Då var man ute på djupt vatten :D
 
Topp