Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur du byter bezel insert - utförlig guide.

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av mrsvahn, 9 januari 2016.

1. mrsvahn
    Trådstartare

mrsvahn Torpare

Jag är nybörjare på klockor (och moddning) och i min jakt på information om bezelbyte och dylikt kom jag över denna seriestrip där de går igenom steg för steg hur du plockar av bezeln och byter ilägget. En bild säger mer än tusen ord brukar man ju säga...

Tog mig friheten att spara ner bilderna ifall sidan skulle försvinna. Den kommer ursprungligen från http://murphymanufacturing.com/seiko_tutorial.html
    Förhoppningsvis har någon annan nytta av bilderna. Tanken är att jag skall göra ett försök själv inom en snar framtid. :)

"If you installed a smooth, insertless bezel such as the SE2010, you are done.
    Next: A few words about fitting bezel inserts.

Bezel inserts, like all manufactured things, are made to a tolerance.
    We have measured hundreds of bezel inserts intended for the SKX007 dive watch, and they are not made to an exact size. Our bezel counterbores are sized to accept the majority of them.
    However, once in a while, adjustments are necessary.

Check the fit before you get out the glue!