Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur får jag tag på...

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av MartinL, 25 januari 2016.

1. MartinL
    Trådstartare

MartinL Bonde

Från:
    Linköping
    Hur får jag tag i dessa små brickor och skruvar? Det är de som håller fast själva urverket mot ringen/boetten som saknas på bilden. Någon som vet vart det går att få tag i eller vad de heter på Engelska? Det är Omega cal. 601 och ref. 135.041

Min klocka
    IMG_20160125_174027.jpg

Lånad bild
    P1012634.jpg

Gummo och snickarn 00 gillar detta.
  2. snickarn 00

snickarn 00 Torpare

Ånge urdelar har dom säkert.

MartinL gillar detta.
  3. MartinL
    Trådstartare

MartinL Bonde

Från:
    Linköping
    Uppdate: De heter case clamps och både cousins och ofrei har metallbrickorna men dock inte skruvarna.

eriksson850 gillar detta.
  4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Cousisnuk bör ha skruvarna oxå? Om man kan hitta en parts manual och vet vilket nummer dom har? Annars skruvar i rätt stolek bör funka. Tror oxå Micke på urdelar.se har Omega skruvar?

5. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som sagt, cousins brukar ju ha delarna. Om du söker på urverket/calibern brukar man få upp alla delar på en lista. Har svårt att tänka mig att just den skruven skulle gått ur produktion?!

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Vet inte varför det ska vara så knepigt att söka på cousinsuk ibland? Men hittar skruvarna under en annan boett. Verket är fortfarande ett 601. Sökte på en 135.011 boett istället . Där har du skruvarna.
    Screenshot 2016-01-26 17.16.50.png

MartinL och eriksson850 gillar detta.
  7. MartinL
    Trådstartare

MartinL Bonde

Från:
    Linköping
    Knepigt, jag sökte först på rätt ref. och cal. men då hittade jag som sagt inga skruvar. Men toppen att de går att få tag på, tusen tack för hjälpen Rogart!

rogart-63 gillar detta.
  8. Aquastar

Aquastar Bonde

Verkhållarna (case clamps) Har delnr 550-1911. Går tillbaka på kaliber 550
    På Cousins har de artikelnr OME5501911 , men de går säkert att köpa hos Ånge också

Skruvarna heter som tidigare sagt 2255

Icaras, MartinL och jabla gillar detta.
  9. MartinL
    Trådstartare

MartinL Bonde

Från:
    Linköping
    Tackar!

Icaras, snickarn 00 och Aquastar gillar detta.
  10. Aquastar

Aquastar Bonde

Det var så lite så, hoppas du beställer i Sverige. Bra att värna om de inhemska leverantörerna så de inte dör ut

Icaras, MartinL och alexndr gillar detta.