• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hur förkorta omegalänk?

ludde28

Omega
Hej,
behöver korta länk på SMP. Hur går jag till väga?
På insidan av länken finns det en pil. Misstänker att när stiften skall IN så sätts dem i pilens riktning.
MEN för att ta bort stiften, ska man göra det MOT pilens riktning, eller?
/Ludde
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Enklast är att lämna in, har du inte gjort det tidigare så är risken överhängande att du ej får in tuberna som håller fast stiftet.
Och man brukar ju som bekant bara justera länken en gång, så den kostnaden är marginell.

*stavfel*
 

ludde28

Omega
Nu är det så att jag vill testa att ta bort en halvlänk o kolla om jag trivs bättre med det.
Därför vänder jag mig till de som är kunniga här.
Tack för varningen, men låt mig själv att avgöra om jag klarar av det eller ej.
Fast med den beskrivning klarar jag det definitivt inte :(
Därför än engång: kan någon vänlig själ beskriva eller länka hur man tar bort en länk på omega armband.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
ludde28 skrev:
Nu är det så att jag vill testa att ta bort en halvlänk o kolla om jag trivs bättre med det.
Därför vänder jag mig till de som är kunniga här.
Tack för varningen, men låt mig själv att avgöra om jag klarar av det eller ej.
Fast med den beskrivning klarar jag det definitivt inte :(
Därför än engång: kan någon vänlig själ beskriva eller länka hur man tar bort en länk på omega armband.

Happy pillning ;)
http://forums.watchuseek.com/f20/how-re ... 661-2.html



Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

ludde28

Omega
Nu är det fixat.
Tog dryga halvtimme. Pillrigast var det nog att sätta ihop länken :twisted: , men till slut gick det. :p
verktyg: maskeringstejp, polygrip, gem, avbitare (att knipsa av lämpliga gembitar), en mindre skruvmejsel o ett xtra stift för att mäta hur långt originalstiftet har gått in vid ihopsättning.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Lyfter denna lite äldre tråden. Hur kortar man länk där det inte finns någon pil. Alltså på länken där det står 32s/JAJ egentligen ska man inte korta där men det vill jag....
1444736562525858597196.jpg
 

noeLLY

Cartier
Tar du bort en hel och sätter dit en halv så har du ju 2 halvor som är marginellt mindre än en hel.
Finns nog ett skjutbart stift i "jaj" biten också
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Den biten fäster i låset och den ska du inte ta bort! Du har ju halv och hel till förfogande??
Tar du bort en hel och sätter dit en halv så har du ju 2 halvor som är marginellt mindre än en hel.
Finns nog ett skjutbart stift i "jaj" biten också
Nej precis inte mot låset utan det andra. Det sitter som berget varav jag funderade om det ens var möjligt, dock blev det att prova med en hellänk, på gränsen för stort men börjar så.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Den fungerar som dem andra, kan dock vara åt andra hållet, lys in med en ficklampa så ser du vilken sida som är delad och jämför med dem med pil.
 
Topp