• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur finansierar folk sina klockköp?

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag förstår ditt resonemang. Skillnaden tror jag bottnar i att klockor ses som lyxkonsumtion och något icke nödvändigt, det är väl det som gör det mindre lämpligt för avbetalning i jämförelse med just en bil, bostadsrätt, hus etc.

Vänligen
Forumets undersköterska
Nej, det är klart. Jag menade mest att avbetalning på en klocka inte är något skamligt. I synnerhet då klockan sannolikt har mer än 50% av sitt värde kvar efter 5 år. En TV, not so much.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Nej, det är klart. Jag menade mest att avbetalning på en klocka inte är något skamligt. I synnerhet då klockan sannolikt har mer än 50% av sitt värde kvar efter 5 år. En TV, not so much.
Man ska ha råd med det man vill ha. Avbetalning tycker jag är "desperat". Så bråttom kan man omöjligt ha med att köpa en klocka. Lite ska man få lida, längta och spara.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Man ska ha råd med det man vill ha. Avbetalning tycker jag är "desperat". Så bråttom kan man omöjligt ha med att köpa en klocka. Lite ska man få lida, längta och spara.
Det kanske är desperat, eller så är
man kass på att spara men duktig på att betala räkningarna. Personligt val. Är man dock lyxfällanmaterial så är det nog bäst att passa på avbetalningar helt.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det kanske är desperat, eller så är
man kass på att spara men duktig på att betala räkningarna. Personligt val. Är man dock lyxfällanmaterial så är det nog bäst att passa på avbetalningar helt.
Så är det ju. Själv är jag rätt bra på att spara, så jag hade tyckt att det var fusk med avbetalning. Är nog många som är lyxfällanmaterial som köper på avbet.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Så är det ju. Själv är jag rätt bra på att spara, så jag hade tyckt att det var fusk med avbetalning. Är nog många som är lyxfällanmaterial som köper på avbet.
Javisst. Själv sparar jag också ihop till saker. Men som sagt - ser inte att det automatiskt är fel att finansiera. En ny Audi på avbetalning eller en beg Skoda kontant? Vem måste ha Audin? Hur många väljer Skodan om de kan få Audin?
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Arbetat sedan jag var 15 för 17 år sedan och plötsligt gav det utdelning, spenderar enbart mina egna pengar på klockor och resor som är det jag lägger pengar på just nu, tidigare har det varit på huset.
Men man arbetar ju inte 9-16 heller vilket är nästa mål.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Driftar
915490_1645516055703614_2143128258_n.jpg
 
Topp