• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur fungerar det?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De tar med sig några exemplar från fabriken i kina och säljer sen till 90% rabatt på stranden i Thailand.

Vill bara påpeka, skriv ett kvitto på att han sålt sin klocka till dig, sen överför du pengarna till hans konto. Få kvitto på nyköp, cert, osv. Det är ditt bevis på att du har betalat honom för klockan. Att du ska dra ditt visa hos Rob E känns inte särskilt stabilt, jag skulle inte göra en affär på det sättet i alla fall. Ditt köp har inget att göra med hans nyköp?
Jag skulle aldrig lämna ut ett originalkvitto med mitt namn på. Ditt kvitto är din insättning till mig, köplagen gäller enligt svensk lag.

Har fått en jävla massa noobs på sisone som bett om originalkvitto. Vad ska de ha det till?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OK! Då är det ju lunch! Fast det kvarstår ju varför inte köparen väljer att ta med kvittot på en klocka för så mycket pengar! Visst det går väl att få ett kvitto i efterhand hos AD:n man handlat hos.

Så du menar på fullaste allvar att det är vanligt att folk inte ta med kvittot på en klocka som kostar 100k :D, blir du av med klockan så hur går du/man tillväga om stället konkat när du hör av dig till försäkringsbolaget?! Då lär du ju behöva ett kvittot?!
Du har ju betalningsöverföringen, vad ska du ha kvitto till? Dessutom loggar givetvis en AD kvittot. Jag slänger alltid kvittona. Nyvärdesintyg kan man dessutom skriva i efterhand.
 

chimaira

Cartier
1.jpg
Snygg, grattis!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag skulle aldrig lämna ut ett originalkvitto med mitt namn på. Ditt kvitto är din insättning till mig, köplagen gäller enligt svensk lag.

Har fått en jävla massa noobs på sisone som bett om originalkvitto. Vad ska de ha det till?
Yes, skrev lite skevt, syftade på att överföringen var hans bevis att han köpt klockan av dig. Kan tänka mig att orginalkvitto är trevligt att ha, då det känns mer "fullset" att ha orginalkvitto och känns ännu mer 100%-igt än om man köper en klocka utan orinalkvitto med endast cert & box. Hur som helst, grattis till den fina klockan TS!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du har ju betalningsöverföringen, vad ska du ha kvitto till? Dessutom loggar givetvis en AD kvittot. Jag slänger alltid kvittona. Nyvärdesintyg kan man dessutom skriva i efterhand.

Tack...OK...då har jag lärt mig något nytt, jag har alltid trott att det är göör viktigt att originalkvittot finns med, dels för att försäkringsbolagen behöver det. Jaja.. undrens tid är inte förbi det går att lära gamla hundar och sitta tydligen :D!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tack...OK...då har jag lärt mig något nytt, jag har alltid trott att det är göör viktigt att originalkvittot finns med, dels för att försäkringsbolagen behöver det. Jaja.. undrens tid är inte förbi det går att lära gamla hundar och sitta tydligen :D!
Fortsätt du att spara originalkvittona. Skulle ett försäkringsbolag bli inblandat så är det bra mycket enklare för dig att hala fram ett kvitto än att be en affär att verifiera en betalningsöverföring...

Jag skannar/fotar mina kvitton :)

TS: grattis.
 
Topp