• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur funkar detta ? Eller blev det helt fel nu ?

Olof

Omega
Rota nyligen fram farsans gamla klocka
och ett nato ur lådan.
Vad tycks?
jV3Six1.jpg

2m2SVYP.jpg


Tänkte bära kombinationen ett tag och se om jag kommer överens med .
 

Portofino

Panerai
Rota nyligen fram farsans gamla klocka
och ett nato ur lådan.
Vad tycks?
jV3Six1.jpg

2m2SVYP.jpg


Tänkte bära kombinationen ett tag och se om jag kommer överens med .
Spontant tycker jag att guld och army green fungerar skitbra tillsammans. Dock så är det ngt med boetten som gör mig tveksam, den är lite för rund för de raka linjerna i natot...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ingen höjdare tyckte jag, men samtidigt tycker jag att dressade klockor inte ska vara på naton är så väl något subjektiv. :)
 

Glusch

Cartier
Det är väl gränsfall på att det fungerar, Portofino beskrev det nog bättre än vad jag kunnat, men även om färgerna klaffar ganska bra, är boettens form inte riktigt den optimala för att kombineras med ett nato. Rolig tanke tycker jag däremot!
(Men kom ihåg att det är för dig det ska kännas bra, inte för oss!)
 
Tycker färgmatchningen funkar, bäst om du kör med ett nato med gulddetaljer dock. Det som är lite tveksamt och svårt att få en uppfattning om på via bilder är om natobandet blir för brett så att säga för klockboetten. Naton avsmalnar ju inte och det gör att de ibland kan se lite väl maffiga ut mot nätta boetter.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ser väl inte för jävligt ut! Men en gammal vintage Omega i den modellen passar bäst på läder, svart eller mörkare brunt, Mokej.
 

Calleb

Breitling
2-Faktor
Färgkombinationen funkar bra, på gränsen till riktigt bra. Men jag hade försökt med ett mer dressigt läderband i mörkgrönt.
 

Olof

Omega
Tack för era synpunkter.
Denna kombinationen var vad huset hade och bjuda på.( Förutom farsan gamla slitna flexband)

Själv så är jag nog av åsikten att färgen stämmer men formen på bandet inte är hundra.
Ett brunt/mörkbrunt läderband känns som ett säkert kort men kanske lite fegt.

Eftersom det är min dag i dag och jag ska åka iväg och hämta smörgåstårta nu
så blir det en sväng om Rydbergs Ur och ser vad dom kan erbjuda. :)
 
Topp