• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur går det för Breitling egentligen?

Jag vågar gissa att Breitlings klientel har en förkärlek för stora boetter och bling-bling, alltså det är viktigt att klockan ser dyr ut.
Och ännu viktigare är att andra människor som ser klockan VET att ägaren har en dyrgrip på armen.
Samma klientel gillar också AP och Hublot i stor utsträckning, av ungefär samma anledningar. Dessa märken är idag mer populära än Breitling. Breitling är omkörda av Hublot och AP, tack vare diverse kända DJ's och andra musiker.

Hoppas jag inte trampar någon Bratte-bärare på tårna. Kan tilläggas att jag såg en paketöppning för någon dag sen med en sjukt snygg svart Breitling!
 

svesam

Rolex
I skrivande stund har jag beställt hem nya Superocean heritage chrono 44 till min lokala AD och på Fredag blir det ett besök dit för att se om det är läge att öppna plånboken innan jul :)

Och denna som eventuellt hamnar under granen i år
asset-version-dd1f92e743-superocean-heritage-chronograph-44-1.jpg


Den är helt grym.
Hade inte jag redan haft chrono 46:an så vore den ett givet val!

/Daniel
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag vågar gissa att Breitlings klientel har en förkärlek för stora boetter och bling-bling, alltså det är viktigt att klockan ser dyr ut.
Och ännu viktigare är att andra människor som ser klockan VET att ägaren har en dyrgrip på armen.
Samma klientel gillar också AP och Hublot i stor utsträckning, av ungefär samma anledningar. Dessa märken är idag mer populära än Breitling. Breitling är omkörda av Hublot och AP, tack vare diverse kända DJ's och andra musiker.

Hoppas jag inte trampar någon Bratte-bärare på tårna. Kan tilläggas att jag såg en paketöppning för någon dag sen med en sjukt snygg svart Breitling!

Det där var ingen generalisering alls, bara fakta va? :)
 

carlanton

Audemars
Frågan är väl egentligen omöjlig att svara på, eftersom att klocktillverkarna inte direkt skyltar med sina försäljningssiffror. Jag ser Breitling nästan varje dag, men det beror helt på jag befinner mig. I de bättre villaområdena söder om stan ser jag mycket Breitling (och Omega), och runt Östermalm och Stureplan är det mer Rolex. Dock ligger det något i att man inte ser nya Breitling lika ofta som keramiska Rolex, men det kan ju också bero på att nya Breitling helt enkelt är för stora, för dyra och för fula för att någon ska gilla dem.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Frågan är väl egentligen omöjlig att svara på, eftersom att klocktillverkarna inte direkt skyltar med sina försäljningssiffror. Jag ser Breitling nästan varje dag, men det beror helt på jag befinner mig. I de bättre villaområdena söder om stan ser jag mycket Breitling (och Omega), och runt Östermalm och Stureplan är det mer Rolex. Dock ligger det något i att man inte ser nya Breitling lika ofta som keramiska Rolex, men det kan ju också bero på att nya Breitling helt enkelt är för stora, för dyra och för fula för att någon ska gilla dem.

Eller för att Stureplansfjantarna gillar damklockor. ;-)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tror det handlar om att man måste våga mer med en Rolex (om man inte bor på Östermalm). Igenkänningsfaktorn är mycket högre på en :rolex: än B. Och mer "jag har lyckats" in your face än B eller O. Iaf för Svensson. För oss klocknördar är valet iaf influerat av fler faktorer.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Så kan det säkert vara.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag gillar deras klockor med undantag för de mest plottriga och stekiga.

Och denna som eventuellt hamnar under granen i år
asset-version-dd1f92e743-superocean-heritage-chronograph-44-1.jpg

Väldigt fin den där men jag Fick för mig att nästa klocka skulle bli en rolex 116610?

I övrigt kan ju jag nu sälla mig till breitling flocken nu med då jag klippte en aerospace som låg på köp och sälj. Tycker den modellen är tuff men det är ingen som nämnt den tidigare i tråden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Breitling måste vara det märke som jag har mest blandade känslor för. Vissa modeller är urfula medan andra är klockrena.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Väldigt fin den där men jag Fick för mig att nästa klocka skulle bli en rolex 116610?

I övrigt kan ju jag nu sälla mig till breitling flocken nu med då jag klippte en aerospace som låg på köp och sälj. Tycker den modellen är tuff men det är ingen som nämnt den tidigare i tråden.

Jo det har varit ett förbannat velande fram och tillbaka, gillar subc också som tusan.
Efter att du nämnt att du fått bra i inbyte hos vår lokala urmakare så knallade jag in för ett snack och för att känna av läget. Tror att jag landat en schysst deal och är därför sugen på att köpa min första helt nya hos AD.
Skall dit imorn runt lunch tänkte jag.
 
Topp