• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur går det med klockorna vid skilsmässan?

MariaE

Panerai
Ogift men har ett samboavtal och ett mycket tydligt testamente som uppdateras vid behov. Vi har tre barn som inte har arvsrätt efter oss vilket gör ett testamente väldigt viktigt. Klockorna jag har är inte värda en förmögenhet så de oroar mig inte.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hade nog skrivit äktenskapsförord och sedan uppdaterat det lite då och då (vid större inköp) och sedan hoppas på en förstående kvinna ifall det går snett.
Äktenskapsförord för sådant som finns innan äktenskapet (typ familjeföretag, sommarstuga, ärvda värdeföremål etc.) förstår jag. Men att uppdatera ett äktenskapsförord för sådant som köps när äktenskapet har inletts förstår jag inte. Om man inte planerar att dela livet med partnern så är det väl bättre att fortsätta vara sambos? Om äktenskapet spricker så delar man det som rör perioden för äktenskapet. Det skall kosta och svida att bryta upp avtal ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det finns i normala fall inga egna pengar när man är gift. Skiljer man sig lägger man ihop allt av värde och delar på två. Sen kan man diskutera vem som ska ha vad. Vill du behålla en klocka som är värd 50000 kr ger du 25000 kr till henne.
 

Molgan

Cartier
Man måste ta i beaktande att vi är på KS ;) här är klockorna viktigare än allt för många. Familj, fru och barn är mest i vägen för klockköpen här.

Ja det var nog en faktor som jag underskattade, däremot Missade jag nog ";)" lite tidigare så jag "came out a little strong" så att säga, men jag vidhåller att familjen går över allt och alla oavsett vilket forum jag uttrycker mig inom :)
 
Topp