• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur gammalt är vintage?

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Delar inte uppfattningen att ful/gammal design automatiskt platsar. Bara för att något ser klassiskt ut så blir det inte vintage. Det är möjligtvis en tidlös look men det är inte samma sak som vintage i mina ögon. Din AP är inte vintage i mina ögon @Rozzy. Det är dock fortfarande en fantastiskt fin dressare. Lika vintage som en flångny Calatrava. :)
 

Robinb_

Breitling
Jag har en gammal vintage DW från märkets urålder. Var garanterat en av de 100 första att äga en, hittade den igår och minnena kom tillbaka. Nu funderar jag på att spränga eller ev köra över den? Borde räknas som trycktest då jag ej har övr utrustning hemma. Inte använt den sedan 2013(?) skitsamma, några idéer på vad jag ska göra för att få den att verka ännu mer vintage? r
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har en gammal vintage DW från märkets urålder. Var garanterat en av de 100 första att äga en, hittade den igår och minnena kom tillbaka. Nu funderar jag på att spränga eller ev köra över den? Borde räknas som trycktest då jag ej har övr utrustning hemma. Inte använt den sedan 2013(?) skitsamma, några idéer på vad jag ska göra för att få den att verka ännu mer vintage? r
Köra över den verkar väl onödigt, verkar ju vara många som gillar dem. Bättre göra någon glad och ge bort den istället. :)

Annars spar du den i en låda i 20 år, vem vet kanske blir det en framtida samlarklocka ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Här ska experimenteras :)
Sabba en klocka som är en av de första hundra av en klocka från ett svensk varumärke som expanderar stort worldwide verkar inte så smart. Man har ingen aning idag vad som blir eftertraktat imorgon. Behåll och ta hand om! Om du var en av de första som köpte DW så är det rätt coolt i min bok:)
 

Robinb_

Breitling
Sabba en klocka som är en av de första hundra av en klocka från ett svensk varumärke som expanderar stort worldwide verkar inte så smart. Man har ingen aning idag vad som blir eftertraktat imorgon. Behåll och ta hand om! Om du var en av de första som köpte DW så är det rätt coolt i min bok:)
Det är väldigt sant! Vill du köpa? ;)
 

Robinb_

Breitling
Hur en dw levereras idag är något som ligger oerhört långt utanför mitt kompetensområde ;) Det är också frågan om det ens är lagligt att diskutera sånt här i vintageavdelningen!
Ja vad fan är det jag säger... Förlåt om jag infekterat tråden litegrann allihop <3 Slutdiskuterat ;)
 
Topp