• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hårt spänner ni era klockarmband?

Lumik

Breitling
Hej KS!

Hur hårt brukar ni spänna era klockarmband i metall? Får det aldrig att bli riktigt skönt. Sätter jag armbandet löst glider klockan nära handen och då när jag böjer handen uppåt blir det riktigt oskönt. Spänner jag däremot hårt så att den inte kan glida ner mot handen känns det inte heller helt 100 ..

Som sagt, hur gör ni? Alla tips och ideer är välkomna :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har du guldstål Rolex ska den vara riktigt sladdrig! :)

En knappt lillfinger brukar vara bra.
 

Ricrob

Patek
Rassel skrammel!

h95ExHI.jpg
 

Sond

Patek
Knappt ett lillfinger. Sitter den för löst sladdrar den omkring och inte sällan hänger klockan fel(glidit för långt ned på utsidan av handleden) när man ska kolla vad tiden är.
 

Emil

Cartier
mina klockor har oftast suttit så löst att när man skakar handleden så skall den nästan åka runt ett halvt varv, detta ser man oftast hos gamla gubbar som inte har vett nog att justera efter ett par feta och några magra år på nacken. senaste åren så har jag tajtat till mer och mer och idag är det ett tajt lillfinger som man kan få in under.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Precis så tajt att den inte lätt glider ner, så fort man låter armen hänga. Vissa länkar går helt enkelt inte att få perfekt längd på :( Kanske ska konvertera till bilhandlarstuket, så är problemet löst...
 
  • Like
Reactions: rzc

Johan M

Cartier
Mina handleder varierar rätt mycket i storlek. Just nu får jag in ett lillfinger under men ofta sitter de så hårt att de lämnar märken efter sig. Det går absolut inte att snurra dem.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Så tajt att klockan inte rör sig när du skakar på handleden…fy för slappa länkar..
 
  • Like
Reactions: ZQT
Huvudsaken tycker jag är att klockan inte kan glida ner på sidan av handleden.
Själv tycker jag illa om åtsittande band och länkar.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Då har du inte kört många bilar...

Intressant! Vad bygger du det på?

Frågan är om DU har någon koll på Aston öht. faktum är att alla pre -10 Aston hade Volvospeglar (med flera Volvo-delar).

Så kanske du inte heller har kört så många Astons? Eller helt enkelt inte har så bra koll på bilar?

Och kommentaren var ett skämt. Bilen är naturligtvis helt fantastisk. Armbandshänget not so much.
 

Warg

Omega
Intressant! Vad bygger du det på?

Frågan är om DU har någon koll på Aston öht. faktum är att alla pre -10 Aston hade Volvospeglar (med flera Volvo-delar).

Så kanske du inte heller har kört så många Astons? Eller helt enkelt inte har så bra koll på bilar?

Och kommentaren var ett skämt. Bilen är naturligtvis helt fantastisk. Armbandshänget not so much.

Detta är en-11
Ja jag har kört Aston
Kul skämt...
 
Topp