• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur handlar man på ebay och andra auktioner?

C

Crowolf

Guest
Startar denna tråd för att förhoppningsvis samla lite trix och kunskap i hur man gör en bra affär på bukten och andra ställen. Jag är absolut en nybörjare och har bara gjort ett litet antal köp men de flesta av dom har varit en riktigt bra affär. Min förhoppning är att ni andra också vill dela med er av hur ni går till väga.

Så här gör jag:

Då jag vetat vad jag varit ute efter så har jag bestämt mig från början för att INTE bli köptokig och i slutändan betala för mycket för en klocka. De klockor jag jagat, dykare från Seiko och Citizen, kommer och går men det är aldrig sista chansen att finna det jag vill ha. Ser jag en klocka som verkar intressant med en säljare som verkar bra så bestämmer jag mig för ett högsta pris samt sparar auktionen med påminnelse. När den går mot sitt slut så kollar jag var den ligger och om den ligger under det jag är beredd att betala så slänger jag in mitt bud i sista sekund. Har missat en hel massa klockor på detta sätt men också vunnit tre riktiga godingar de sista månaderna, alla under vad jag var beredd att ge.
En dålig affär har det också blivit och genom den kan jag ge ett råd av mycken visdom: 'Du skola icke satsa dina pengar i auktion en fredag natt efter stort intag av bubbel-vin'. Lägg den på minnet, den är mycket viktig!:)

Såå, ett mesigt sätt från en som inte pallar gambling?
Kanske det men det hade varit kul att höra hur ni andra tok-jävlar går tillväga för att få det ni suktar efter.

Simma lugnt i Bukten.

/pope
 

yonsson