• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hantera vän som köpt aftermarket i god tro?

ScubaKing

Audemars
En till uppföljning!

Min vän talade för några dagar sedan förvånat om för mig att hans klocka tagits i tullen som en falsk kopia och skickats tillbaka!! Snacka om otippat. Borde kanske kört straight talk ändå ;) Oh well. Jag sa till honom att det är vanligt med aftermarket parts, mods, osv., inget konstigt med det, men att jag kan hjälpa till om han vill köpa en äkta. Får se vart det leder :)


Aldrig hört talas om något liknande i hela mitt liv :clown:. Även om det är positivt låter det helt sjukt. Ska tulltjänstemän stå och plocka av turister falska Boss tröjor i tullen??! För att inte tala om falska solbrillor, skor, väskor o.s.v
 

Ale

Cartier
En till uppföljning!

Min vän talade för några dagar sedan förvånat om för mig att hans klocka tagits i tullen som en falsk kopia och skickats tillbaka!! Snacka om otippat. Borde kanske kört straight talk ändå ;) Oh well. Jag sa till honom att det är vanligt med aftermarket parts, mods, osv., inget konstigt med det, men att jag kan hjälpa till om han vill köpa en äkta. Får se vart det leder :)

Tillåt mig tvivla på din väns påstående.

Skulle en tulltjänsteman fatta misstankar mot den här 1000-kronorsseikon, börja Googla och leta på klockforum, för att sen övertygad om att den hade nån aftermarket-visare, skicka tillbaka den till butiken i HongKong?

Antingen ljuger din kompis, eller så trollar du. :banghead:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Antar att klockan är från Indien ellr Indonesien och då är det enkelt löst.
Man väntar tills den rasar efter några veckor och då upplyser man. :)
 

Weberg

Audemars
Vi pratar om en Seiko-klocka för femhundra spänn här, men vissa får det att låta som han ska ge ett svårt sjukdomsbesked...

Men okej... Ta det försiktigt, gå varsamt fram. Be honom ligga ner med huvudet i ditt knä. Stryk honom lätt över pannan och le när du talar till honom: "Älskade vän, vi måste prata aftermarket..."
 
Topp