• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur har era ceramiska subbar åldrats?

JAH42

Friends of KS
Funderar på att skaffa en 114060 men är lite tveksam till den ceramiska vridringen.
Ni som haft era ett par år, hur känns klockan när den börjat få lite ärr på länk och boett och ringen helt omärkt, ser det vettigt ut?

/J
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Den lyser fint ändå, du märker inte nämnvärt mycket om du inte börjar granska klocka ordentligt på nära håll. Jag oroar mig inte iaf, kommer bli skönt med fler krigsskador. Skall försöka slänga upp bilder imorgon.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Min 116610 är från 2010 och 114060 från 2013, fortfarande nästan nyskick

image.jpg

image.jpg
 

Yo-han

Troll probationary
Om du inte betalar sjukt låga taxes på dina incomes så heter det "keramisk", böjningsförsöket vill jag inte en gå iiintoo.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på att skaffa en 114060 men är lite tveksam till den ceramiska vridringen.
Ni som haft era ett par år, hur känns klockan när den börjat få lite ärr på länk och boett och ringen helt omärkt, ser det vettigt ut?
/J
Det lär ta lång tid innan man stör sig på att en klocka är repad och vid det laget är det dags för service. Rolex är ju lättpolerade så stör man sig på det är det ju bara att polera i samband med servicen. Eller vill du ha en klocka som kommer se åldrad ut om 10 år? I så fall är det nog fel modell.
 

JAH42

Friends of KS
Är det bara jag som tror Yo-han var en mobbad tjockis i skolan?
Nu, likt en nerd i en åttitalsfilm, har han fått sin revansch, pengar, sjysst jobb, ett rimligt BMI och en korrigerande ögonoperation senare.
Äntligen får han vända på steken och spela rollen som mobbaren! Men innerst inne, där nere i det mörka hålet som är Yo-hans inre,
ligger fortfarande tjockisen och kvider och vill ut.... Oavsett hur dryg han är på the interwebz.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som tror Yo-han var en mobbad tjockis i skolan?
Nu, likt en nerd i en åttitalsfilm, har han fått sin revansch, pengar, sjysst jobb, ett rimligt BMI och en korrigerande ögonoperation senare.
Äntligen får han vända på steken och spela rollen som mobbaren! Men innerst inne, där nere i det mörka hålet som är Yo-hans inre,
ligger fortfarande tjockisen och kvider och vill ut.... Oavsett hur dryg han är på the interwebz.
Bara att blocka, så höjs stämningen på forumet nästan direkt :)
 
Topp