Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur hitta årsklocka?

Diskussion i 'Vintage' startad av SSL, 30 november 2014.

1. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hur ska jag bära mig åt för att hitta en 88a-klocka? Finns det nån sida som visar hur klockorna såg ut som tillverkades då? Kanske skulle det underlätta så att man kan sålla lite. Eller ska jag bara fråga alla på tradera när deras klockor tillverkades? Känns helt omöjligt. Är väl mest intresserad av Omega, Tissot och Zenith. Äger inget av dom märkena, men gillar alla tre. Och det är väl dom mest förekommande mögelmärkena. Även fast 88 iofs inte var så längesen ;)

2. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Det är ju allmänbildning vilken period som vilken modell tillverkades i ;).

Tror faktiskt att den första speedyn med glasbaksida kom 1988 - 3592. Lite tråkigt val kanske.

3. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Får nog bestämma dig för aningen vilken prisklass det gäller. Från det luska reda på vilka märken som finns inom spannet. Sen är det bara att googla iväg på årtal och märke och se vad som dyker upp.

4. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    På Chrono24 kan du söka på årtal. Lite sisådär med att säljarna anger det i formuläret, men det är en början!