Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur hittar man en trovärdig säljare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jackamedmos, 24 september 2013.

1. Jackamedmos
    Trådstartare

Jackamedmos Torpare

Hej allihopa, efter att ha varit klocklös i över en månad nu känner jag att det börjar bli dags att slå på stort och köpa min första ordentliga klocka. Har kollat mycket på Chrono 24 men känner mig tveksam till att köpa något. Priserna är väldigt lockande men undrar hur man hittar en säljare man kan lita på.

Några tips eller rekommendationer på bra säljare från er som köpt från utlandet?

2. MJ24

MJ24 Friends of KS

Sean Landsnaes: USA
    DavidSW: USA
    Dreamwatch: Danmark

Kolla på t ex Timezone.com, och om du hittar något du vill ha, kolla referenser via Watchnet.com och här.
    Det finns många bra handlare där ute, men det är alltid viktigt att göra sin hemläxa om efterforskningar och vara hälsosamt skeptisk.

3. Sond

Sond Friends of KS

Ett tips kan vara att kolla refenserna här. Finns en särskild tråd om Chrono24. Sedan kan du titta om de nämner eller visar bilder på brister som repor eller annat. Det tredje är att googla vilt. Är det vintage finns en bra tråd om näthandlare här på KS.

4. Bolio

Bolio Friends of KS

Från:
    Norrland
    +1

5. Att köpa av känd säljare här på KS är det säkraste alternativet!

6. Omen

Omen Goldmember

+1
    Ett säkert alternativ.

Mårtenssons ur Brookfield