Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur kan man vara så slarvig? Klockan tillbaka från servicen!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 29 januari 2016.

  1. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar Friends of KS

    Inlägg:
    2.021
    Från:
    Stockholm
    Hämtade ut min DayDate som varit på SPA hos Rob Engström sedan i november. Självklart ingen polering.. Hade väldigt bråttom så jag kollade inte klockan förrän nu..
    Upptäckte nu på kvällen att det blivit märken mellan bandhornen pga. stiften. På båda sidorna, alla 4 ställena. Det fanns inte innan, helt repfritt. Har foto på det. Blev riktigt förvånad måste jag säga. Bör man inte vara försiktig nog på en guldklocka?
    Speciellt när de har rätt utrustning och kunskap?!
    Sjukt slarvigt tycker jag!! Det här är bara tråkigt.


    image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg

    image.jpeg
     
    tissoter, Arsius11, Utforskaren och 9 andra gillar detta.
  2. natovintage

    natovintage Präst

    Inlägg:
    1.226
    Från:
    Olsztyn, Polen
    Fyfan vad tråkigt... någon ville sluta tidigare antagligen..
     
  3. paradis

    paradis Friends of KS

    Inlägg:
    3.752
    Från:
    Malmö
    Nej, tillbaka med klockan , , så att hon som gjorde jobbet får se igen hur duktig hon var. Förmodligen bråttom , men mycket dålig resultat . Senare får vi se , hur dom ska kompensera dig för detta,
     
    N.Bathes och SimonJE gillar detta.
  4. Vintage92

    Vintage92 Friends of KS

    Inlägg:
    3.828
    tissoter, Linkan, Arsius11 och 22 andra gillar detta.
  5. Nic

    Nic Präst

    Inlägg:
    1.201
    Från:
    Hälsingland
    Fy fan, jag skulle brinna ur om det var min klocka! :rage:
     
  6. christian-h

    christian-h Biskop

    Inlägg:
    2.471
  7. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar Friends of KS

    Inlägg:
    2.021
    Från:
    Stockholm
    Inte bara det.. Nu såg jag att datumet hoppade till 31e istället för 30e.. Precis nyservad.... Nä, faan, nu är jag sur!
     
  8. KenKun

    KenKun Biskop

    Hoppade två datum? Ouch.
     
  9. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar Friends of KS

    Inlägg:
    2.021
    Från:
    Stockholm
    Ja.........
     
  10. Daytona96

    Daytona96 Biskop

    Inlägg:
    1.629
    Från:
    Linköping
  11. TWH

    TWH Stadsbo

    Inlägg:
    345
    Från:
    Stockholm
    Jag som lämna in min DD precis hos Rob! Får hoppas att dem läser och är mer försiktiga!
     
  12. JL72

    JL72 Bonde

    Inlägg:
    184
    Från:
    Dalarna
    Känner med dig, och trist är bara förnamnet om det stämmer att en så välrenommerad serviceinstans fallerar på ett sådant sätt. Hur kompenserar de för en sådan fadäs? Har en vintage Omega Constellation 18k på väg mot service, och jag såg Rob som det naturliga alternativet. Det ska bli intressant att följa denna tråd.
    Ping @ROB-1832 .
     
    N.Bathes gillar detta.
  13. Airman

    Airman Präst

    Inlägg:
    1.261
    Alltså, det här händer ju gång på gång. Min personliga åsikt är att det här är alldeles för dåligt! Dock skulle jag vilja ha en urmakares åsikt i dessa ärenden. Har vi fel preferenser? Är dessa märken något som man får räkna med? Om frågan är med nej besvarad, varför händer det då hela tiden?
     
    JohnZ gillar detta.
  14. yonsson

    yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

    Inlägg:
    28.383
    Från:
    GBG
    Pinsamt.
     
    Fanboy gillar detta.
  15. David Eriksson

    David Eriksson Biskop

    Inlägg:
    2.636
    Från:
    Stockholm
    Segt som f@n!
     
  16. Torsten

    Torsten Syltan

    Inlägg:
    2.644
    Från:
    Orten
    Rent och skärt slarv och otroligt nonchalant av urmarkaren :(

    Är det något jag lärt mig av KS är det att fota klockan innan service.
     
  17. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar Friends of KS

    Inlägg:
    2.021
    Från:
    Stockholm
    Bild innan service

    image.png
     
    tissoter, Linkan, Arsius11 och 7 andra gillar detta.
  18. Tomas Eriksson

    Tomas Eriksson Friends of KS

    Inlägg:
    2.936
    Från:
    Prettogettot
    Hmm, det är ju inte bara en repa heller. Trist, riktigt trist
     
  19. KenKun

    KenKun Biskop

    @Echo Delta
     
  20. MartinSWE

    MartinSWE Stadsbo

    Inlägg:
    213
    Från:
    Finare delen av Stockholm
    Man vet ju att de har grymt bra urmakare hos Rob så det skulle vara intressant att höra vem av dem som arbetat med ditt ur.

    Personligen brukar jag ha en dialog med denne så det inte blir missförstånd om vad som ska och inte ska göras...
     
  21. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar Friends of KS

    Inlägg:
    2.021
    Från:
    Stockholm
    Måste man påpeka för urmakaren att man vill ha tillbaka klockan i samma skick som innan? Fan heller...
     
    Arsius11, Point Blank, leben och 7 andra gillar detta.
  22. Seikosthlm

    Seikosthlm The Japanese Salesman

    Inlägg:
    2.769
    Från:
    STHLM
    Säger inte att det är fel att posta om en sån här incident (tvärtom). Självklart nyttigt för andra att se vad som hänt. Erfarenheten säger mig dock att det kan vara vettigt att ta kontakt med företaget först. Särskilt som de har god renome. Är troligen mycket intresserade av att rätta till problemet internt och lösa frågan med dig. Kanske därefter posta och få med eventuella lösningen i inlägget. My 2 c.
     
    Gold, Rivalen, Foxbolt och 2 andra gillar detta.
  23. Mkarlsson

    Mkarlsson Borgare

    Inlägg:
    749
    Från:
    Östersund
    Skulle inte inlägget kunna läsas mer som en varning än ett rop på hjälp? Det gör iaf jag.. Hur de löser det gör det ju knappast ogjort.
     
    Highvalley, Arsius11, ScubaKing och 1 annan gillar detta.
  24. Mr Chance

    Mr Chance Velourmannen

    Inlägg:
    7.952
    Hur vet du att det var en hon?
     
  25. MJ24

    MJ24 Friends of KS

    Inlägg:
    5.298
    Gå tillbaka, visa upp klockan med före- och efterbilder och kräv att de kompenserar dig fullt ut!
    Lycka till!
     
  26. Seikosthlm

    Seikosthlm The Japanese Salesman

    Inlägg:
    2.769
    Från:
    STHLM
    Igen: tycker som sagt inte inlägget var fel.
    Men min erfarenhet säger att det kan löna sig att kontakta dem innan. Företaget ifråga är ju dessutom väldigt aktiva på forumet. Bara min syn på det som sagt.
     
  27. Cristian

    Cristian Friends of KS

    Inlägg:
    1.629
    Köpte en rolex till frun som jag lämnade in för service och polering där. Det skulle ta 12 veckor och det skulle vara klart till första veckan i december. Perfekt julklapp. Fick tillbaka klockan någon dag före julafton med repor bakom bandhornen som på dina bilder @Magnlar . Märkte det hemma och om jag lämnade in den igen hade jag ingen julklapp. Tråkigt. Märkena kan ha varit gamla men jag kan inte minnas att de var där. Kan det vara så att de inte polerar baksidan av bandhornen? Eller är det en klant som har meckat med klockan efter polering?
     
  28. Maro

    Maro Friends of KS

    Inlägg:
    2.874
    Från:
    Varberg
    Det kan ju inte vara ok någonstans! Jag hade då fan inte accepterat det iallafall! Det sura är väll att det enbart är polering som kan hjälpa dig här?
     
  29. Maro

    Maro Friends of KS

    Inlägg:
    2.874
    Från:
    Varberg
    Vad sa dom då? Vad gjordes för åtgärd?
     
  30. Mr Chance

    Mr Chance Velourmannen

    Inlägg:
    7.952
    Trist, mycket trist. Men det är undersidan vi snackar om. Be dem polera bort reporna och räkna ut hur många gram guld som försvinner. Be dem sedan dra bort det på servicekostnaden. Så, problemet löst. :)
     
Mårtenssons ur Brookfield