Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur korta en rolex 7835 oysterlänk?

Diskussion i 'Diskussion' startad av fredtiger, 13 februari 2014.

1. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Som rubriken lyder, hur kortar jag min länk? Ska jag bända upp länkbitarna eller? I så fall, i vilken ände börjar jag? Sparar jag länkbitarna?

Tacksam för hjälp!

2. acce1999

acce1999 Friends of KS

Klart du sparar bitarna! Särskilt om du senare ska sälja.

Du använder med fördel ett vasst knivblad för att öppna mellanlänken på insidan. En mindre mejsel när du fått upp en tillräckligt stor springa. Se till att ha koll på vilken länk du vill ta bort. Du måste också öppna den länk som ska passas ihop.

Jätteviktigt: se till att ha mottryck på länkens yttersida. Annars kommer du att bända mellanlänken så att det syns på framsidan. En skärbräda av trä kan vara till hjälp. Lägg utsidan av länken mot den.

Du kan med fördel använda den trubbiga änden av en smörkniv av trä eller plast när du trycker ihop länkarna igen.

Inga yviga rörelser. Fasta handgrepp och tålamod. Och självklart ska länken inte sitta kvar på klockan.

Lycka till!

A

Bomier och fredtiger gillar detta.
  3. fredtiger
    Trådstartare

fredtiger Stadsbo

Tackar för goda råd, får väl ta mod till mig då...

Mårtenssons ur Brookfield