• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur kortar jag en rullad jubileelänk?

Gummo

Joker
2-Faktor
Hilfe! Jag vill plocka bort ett par länkar så frugan kan ha den på innersta å jag på yttersta. Tänkte fråga hur man gör denna gång innan jag tar fram vinkelslipen. Förklara gärna så att någon med sub70 i IQ förstår och har du bild, film eller annat så är det grymt.
image.jpg
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hilfe! Jag vill plocka bort ett par länkar så frugan kan ha den på innersta å jag på yttersta. Tänkte fråga hur man gör denna gång innan jag tar fram vinkelslipen. Förklara gärna så att någon med sub70 i IQ förstår och har du bild, film eller annat så är det grymt.
image.jpg
image.jpg

Du viker upp de två näst yttersta, en på varje sida mao, sedan är det bara att köra. Det lite halvluriga är att få tillbaka rätt form när man stänger dem igen. tänk på att man kan platta till dem efteråt men om man vill ha dem rundare får man börja om på nytt.
 
Topp