Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur kryddar ni midsommarsnapsen?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Limpas, 1 juni 2015.

1. Limpas
    Trådstartare

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Snart är det dags, och enligt tradition så kryddar man förstås sin egen snaps. Nog för att de bästa recepten må vara hemliga, men när det druckits upp så delar man glatt med sig ändå, så varför inte göra det redan nu? Har ni någon riktig succékombination att dela med er av, något att avråda från, eller helt enkelt, vad blir det i år? :)

Jag gjorde succé runt långbordet förra året med en rabarbersnaps med en gnutta vanilj i. Lättdrucken, somrig, härligt rosa till färgen, och lite udda. Dessvärre blev det inte mycket till mig själv, så den här gången funderar jag på att göra något mer "ordentligt" som inte går hem lika väl hos flickorna :)

Chuck gillar detta.
  2. POO

POO Präst

Malört.

Limpas gillar detta.
  3. hedbrg

hedbrg Borgare

Med trevligt sällskap, fint väder och en bit grillat. Hur snapsen smakar är sekundärt.

Limpas gillar detta.
  4. Limpas
    Trådstartare

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Back to basics alltså. Har faktiskt aldrig provat med malört, brukar alltid bli så att man vill prova någon högoddsare. Blir det inte väldigt beskt? Eller det kanske kan vägas upp med lite honung/socker?

Visst är det så att skulle man välja bort något så är det ju inte snapsen som är det allra viktigaste under dagen. Dock har vi som tradition att ta med egenkryddade snapsar, och det är roligt att smaka av varandras och se lyckade och mindre lyckade smakkombinationer. Detta istället för att bara ta en Skåne eller Östgöta :)

5. David

David Bödeln

Vad som helst, bara det inte är fläder.

PIC och POO gillar detta.
  6. POO

POO Präst

Mjo, men sen så heter det ju "Bäsk" också:). Lite socker behövs för att ta udden av det värsta.

7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Kör nog samma recept som de senaste två åren med citronzest, citronmiliss och honung. Någon Per Morberg historia tror jag. Fräsh och god.

Limpas gillar detta.
  8. Limpas
    Trådstartare

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Ja, något sådant låter inte fel. Man brukar ju behöva något uppfriskande :)

9. Limpas
    Trådstartare

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    För övrigt så kan jag meddela att te inte blir särskilt smarrigt.. Det har provats och kommer aldrig igen :)