• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge är det sedan ni köpte en ny klocka?...

Tänkte kolla hur långt det går mellan man köper ny/beggad klocka, vissa köper/flippar ju hejvilt medan andra sitter lungt i båten...

Jag börjar:

Köpte min Hublot Classic Fusion i förrgår så:

2 dagar sedan...

kör....
 

RDFG

Cartier
Igår faktiskt! Innan det var det ca 12 månader och innan det ca 3 månader. Känns ganska lagom!

Förresten, grattis till Hubloten!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
I år har det varit rätt lungt, köpte en i Maj, en i Juli och den sista nu i Augusti..
Får se hur lång tid det går innan hjärtat bestämmer sig för något nytt och plånboken kvider.
 

Limpas

Cartier
Nu när jag tänker på det så har jag köpt en ny klocka var tredje månad ungefär. Läste någonstans att man kan "leva på" något roligt man köpt i ca 3 månader, sedan har nykärleken gått över och det är således dags att köpa något nytt för att tillfredsställa behovet. Kanske ligger något i det då. Nu är det snart en månad sen sist så om sisådär två månader är det väl dags igen får man anta :D

Sen kanske man ska inkludera att mellan klockinköpen så inköpts såklart massa tillbehör såsom band, länkar, verktyg m.m. Sjukligt beroende egentligen...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Sex månader sedan ungefär. innan det tre månader tidigare och innan det två månader tidigare.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Köpte en igår av en annan forumsmedlem. Innan dess var det en Seiko precis före semestern (juli). Totalt har jag köpt 5 klockor i år och inte sålt någon än så länge.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Köpte senast november 2013 som present till mig själv. Börjar närma sig igen så känns som att det är dags att köpa någon ny..
 
Topp