Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur länge bör man använda gummi?...

Diskussion i 'Diskussion' startad av RicVin, 20 november 2012.

1. RicVin
    Trådstartare

RicVin Mr fredagsmys

Hoppas jag fick några av er att "vakna" till med rubriken :D
    Jag undrar naturligtvis hur ni gör med era gummistronkar när sommaren är passé ? Låter ni dem vila eller är det gummi på året runt?
    Själv tycker jag det är lite för somrigt, men på Panerai till exempel så är ju gummit sååå snyggt!

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Äh, kör gummi nu det är nice. Men det är mest för att jag har tröttnat på "Bond" länken på min SMP.

3. leben

leben El Patrón

Finns ju massor av roliga svar man kan skriva på den rubriken. Jag avhåller mig naturligtvis :) .

Paneraiens gummi åker faktiskt på då och då oberoende av säsong. Även det svarta gummit till ploppen åker på då och då. Jag drar dock gränsen till gummin i andra färger, exempelvis mitt oranga känns faktisk lite fel när det är ca 3 grader och halvregn.

4. Ricrob

Ricrob Friherre

+1 på den avhandlingen!

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Avskyr gummi. Har försökt köra det några gånger men det förtar gång på gång känslan. Det är hårt och formar sig liksom inte som jag vill. Dessutom luktar det konstigt. Nu har jag gett bort mitt gummi till en gammal kollega så det återstår att se om han drar på gummit på sin eller om det återigen blir liggande.

6. Svart gummi kan man köra året runt! Glada färger som orange, rött osv känns mer sommar, så är fallet för mig och det är då mina gummi/carbonband kommer fram! Kvalitén på Panerais och Hublots gummin (racingmodellen) är helt jävla underbara och sitter som gjutet. Jag köpte en Hirsch gummiband till Deepsea:n i somras, blev helt klart imponerad av kvalitén och känslan, den kan jag rekommendera, 800 pix hos Krons Ur.

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Josef B om det där var den strapen som satt på när jag provade din deepsea förra Kim Hua GTG så är det möjligt att det är det bästa gummit jag har fingrat på.

Så här kör jag:

Svart med röda stygn från Ebay.

8. !

Yes, det är det!

9. Gavve

Gavve Greven

Hehe det är för att det så kallade gummit du provade inte direkt var kvalitetsgummi ;)

10. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Fick faktiskt hem nytt gummi till min Panerai igår. Kör även på gummi på min Speedy. Har alltid kört på länk tidigare så det är kul med lite variation. Tycker åtminstone att svart gummi fungerar året om.

11. Peter K

Peter K Borgare

Från:
    Väsby
    Re: Sv: Hur länge bör man använda gummi?...

Spontant efter snabb test får den nya artegon gå med gummi.

12. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag kör Panerai gummi året runt, det är mjukt och skönt samt passar den sportiga profilen. Jag kör mina i ca 2 år, sen är dom ofta rätt slitna..

Bifogade filer:

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Blandar lite, men annars tycker jag att vintern är ett ypperligt tillfälle att använda länk.

14. berg35

berg35 Bonde

På min Oris växlar jag friskt mellan gummi och länk jag bryr mig inte så mycket om årstid utan mer om vad jag känner för just för tillfället.

15. Växlar mellan gummi och ammo på Pannan under vintern MEN på sommaren nästan uteslutande gummi...

Rätt schysst på gummi :roll:

16. RicVin
    Trådstartare

RicVin Mr fredagsmys

Aaa, den e faan rätt juste alltså!!

17. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Den här kommer bara få gå på gummi..

18. Wollen

Wollen Barfly

Gummit kommer i retur, funkar inte alls för egen del heller!
    Tackar dock för testet!

Mårtenssons ur Brookfield