• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge har du gått utan klocka?

Klockrenare

Breitling
Som rubriken lyder, hur länge har du gått utan klocka?

Jag sover utan varje natt men har faktiskt varit helt utan klocka på handleden under nästan två månaders tid. Det var när jag väntade på ny leverans från Hong Kong med billiga klockor i olika färger. Under den här perioden så kom jag faktiskt lite av mig och nu är det inte längre en självklarhet att klockan åker på om morgonen...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inte länge, när jag duschar eller tränar (men då bär jag min suunto) :) Har nästan alltid min senaste klocka på armen, min 300 master co-ax har nog i snitt burit 23h om dygnet senaste 3 månaderna.

Patrick-Bateman-44.jpg

"Don't touch the watch!"
 

Apansson

Torpare
Brukar inte ha klocka hemma när jag sitter och äger n00bs i DOTA, mina frenetiska handrörelser skulle repa sönder claspet på ingen tid alls, helt i onödan och på ett ocharmigt sätt. Jag har alltid klocka på mig när jag är utanför husets fyra väggar, alternativt när det är folk över.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
För att svara på frågan i tråden så är jag väl utan klocka någon dag nu och då. Men när jag har den på så är den oftast på dygnet runt.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Sover och tränar oftast utan. Har i all hast glömt ta på klocka nån gång när jag gått till jobbet men annars sitter alltid en klocka på, känner mig lite naken utan.
 

Man

Rolex
Jag tar bara av den på natten eller vid träning, så kanske 6-7 timmar i sträck utan.
Klart man vill ha klockan på armen annars. :) Eller??
Mvh
20150119_064256.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tar av den när jag sover med tjejen, tränar, ibland när jag duschar eller om jag gör ett klockbyte. Ibland om handleden är svullen så kan det bli jobbigt så då tar jag av den och håller i handen och glor på den istället
Förstår inte som klarar sig en hel dag eller hela veckor utan.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Klocka på alla dagar sedan jag fyllde sex, bortsett elvaårsdagen då jag glömde.

Tar för all del av klockan de flesta nätterna.

Klockbränna på sommaren? Japp!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Ett 20-tal år i alla fall... ;)
Mellan 18-19 till 39-40, typ, då mitt intresse slog till & blommade ut till det okontrollerade missbruk som pågår för tillfället.

Numera går det väl högst ett par vakna timmar utan, vid de hemska tillfällen när man faktiskt glömt att ta på sig (försovna bakismorgnar, tex.), eller vid aktiviteter då det inte passar; t.ex. tennis eller löpning eller grovt hus- & trädgårdsarbete. (fast oftast sitter det en beater på då...)
 
Topp